Elektrikte yeni dönem: Az tüketene çok indirim

Elektrik faturalarında yeni tarife dönemi, 1 Ocak 2025’ten itibaren başlıyor. Az tüketenlere indirimli tarife uygulanacak.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun tüketim gruplarına göre enerji tedarik tarifelerinde sübvansiyon değişikliği kararı Resmî Gazete'de yayımlandı. Karar ile elektrikte çok tüketenin daha fazla para ödemesi öngörülüyor. Uygulama 1 Ocak'ta başlayacak ve ilk yüksek faturalar şubatta gelecek. Yeni düzenleme ile aylık 417 kilovatsaatin üzerinde elektrik tüketen aboneler artık daha fazla fatura ödeyecek. Camiler, cemevleri, ibadethaneler, dernekler, AFAD geçici barınma merkezleri, şehit aileleri ve muharip/malul gaziler bu düzenlemenin dışında tutulacak. Türkiye'de 40 milyondan fazla mesken abonesi bulunuyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, tüketimi yüksek olan yaklaşık 1,2 milyon mesken abonesi olduğunu açıklamıştı. Bu durumda tüm mesken abonelerinin sadece yüzde 3'ü yeni uygulamadan etkilenecek. 39 milyon civarındaki elektrik abonesi devlet desteğinden yararlanamaya devam edecek.
ELDER'DEN DESTEK
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, "Biz sektör olarak elektrikte maliyet esaslı tarifeye geçişi uzun zamandır savunuyoruz." dedi. Erdeniz, EPDK'nin elektrikte son kaynak tedarik tarifesi kapsamında yaptığı düzenlemeye göre, yıllık 5 bin kilovatsaat tüketimi olan konut ve ticarethane abonelerinin artık elektrikte sübvansiyonlardan yararlanamayacağını ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.