Çok sosyaliz! Bakan Uraloğlu açıkladı: Türkiye'deki sosyal medya hesabı sayısı belil oldu

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de aktif 303 milyon sosyal medya hesabı bulunduğunu söyledi.Türkiye’de aktif 303 milyon sosyal medya hesabı bulunuyor. Günde ortalama 2 saat 37 dakika sosyal medyada geçiriliyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'de aktif 303 milyon sosyal medya hesabı bulunduğunu söyledi. Dünyadaki popüler sosyal medya uygulamalarının Türkiye'deki kullanıcı sayısının önceki yıla oranla düşüş gösterdiğini belirten Uraloğlu, geçen yıl 22.7 milyon üyesi olan X platformunun Türkiye'deki kullanıcı sayısının yüzde 14.2 azalarak 19.5 milyona gerilediğine işaret etti. Uraloğlu, "Instagram kullanıcı sayısı yüzde 5 azalarak 53.8 milyona, Facebook kullanıcı sayısı yüzde 1.3 azalarak 34.3 milyona düştü. Buna karşın Tiktok'taki kullanıcı sayısı önceki yıla göre yüzde 9.3 artış göstererek 39 milyona ulaştı" dedi. Türkiye'de internette geçirilen zamanın günlük yaklaşık 7 saat olduğunu bildiren Uraloğlu, dünyada internet kullanıcılarının 2 saat 19 dakikayı, Türkiye'de ise günlük ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğine dikkati çekerek, şu ifadeleri kullandı: "Dünya çapındaki sosyal medya kullanıcıları aylık olarak ortalama 6.8 sosyal medya platformu kullanıyorken, bu oran ülkemizde 7.5'tir. Dünya genelinde en çok kullanıcısı bulunan sosyal medya platformunun ise 3.7 milyarla Facebook olduğunu görüyoruz. Dünya genelinde ilk çeyrekte en fazla zaman geçirilen uygulama da 34 saat 15 dakikayla TikTok iken, bu süre Türkiye'de 30 saat 39 dakikadır."

TAKVİM UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.