Doğuş otomotiv distribütörlüğünde türkiye'de faaliyet gösteren ağır vasıta markası Scania, 2011'in ilk 8 ayında 2010 satışlarını yakaladı. 2010'da 2 bin 500 araç satan marka, 2011'in ilk 8 ayında 2 bin 247 araca ulaştı. Bu satış rakamlarıyla, Scania'nın dünyada en çok satış yaptığı 5'inci ülke Türkiye oldu. Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü Tolga Senyücel, Türkiye'de en çok satılan 3'üncü marka olduklarını ifade etti. Senyücel, "2011'in ilk 8 ayında satışlarımız yüzde 96 büyüdü. Ben bunun nedenini yatırım aracı olarak alınan TIR'ların verimliliğine ve ikinci el satışlarda ne kadar ettiğine bakıldığı için olduğuna eminim. Çünkü, TIR alırken yüzde 50 yakıt tasarrufu ve yüzde 50 'ikinci elde satış fiyatı nasıl?' diye düşünülür" dedi. Scania'nın ikinci el pazarında oldukça yüksek fiyattan alıcı bulduğuna değinen Senyücel, "Bu da yatırım yapanın Scania'yı tercih etmesinin en önemli nedeni. Türkiye'de ikinci eli en hızlı iş yapan 2'nci marka da Scania. Yatırım yapmak isteyenler bu yüzden TIR almayı tercih ediyor" diye konuştu. Ağır vasıta müşterisinin tercihinin kaliteden yana olduğunu belirten Tolga Senyücel, şöyle konuştu: "Önceleri araçların kesintisiz olarak operasyonda kalması çok önemsenmiyordu. 2000 yılı öncesinde ucuz araçlar tercih ediliyordu. Bugün geldiğimiz noktada ise az arıza çıkaran, sağlam, kaliteli ve az yakıt tüketen araçlar tercih ediyor.
İNŞAATLA BÜYÜRÜZ
Türkiye'de hızla büyüyen inşaat sektörünün kendilerine olumlu yansıdığını da söyleyen Tolga Senyücel, şunları kaydetti: "Türkiye yeniden inşa ediliyor diyebiliriz ve bunun bize yararı çok büyük. İlk 8 ayda toplam ağır vasıta satışı 24 bin 600 adede ulaştı. Zaten ticari araç satışı bir ülkede yüksek ise ekonomi iyi gidiyor demektir" dedi
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN