Yeşil alanlara komşu evlere ilgi yüzde 200 arttı! 5 kriter öne çıkıyor

Araştırmalara göre, pandemide gayrimenkul yatırımcılarının lüksten beklentileri değişti. Yeni lüks kriterleri arasına yeşile komşu olma girdi. DAP Yapı Başkanı Ziya Yılmaz, ‘Park ve koruya komşu dairelere ilgi New York’ta yüzde 63, Londra’da yüzde 75 arttı. İstanbul’da ise bu artışın bazı bölgelerde yüzde 200’ü aştığı tahmin ediliyor’ dedi...

Pandemide doğaya duyulan özlem en net şekilde gayrimenkulde kendini hissettirdi. Yeşil alanlara erişimi bulunan, insanların evlerindeyken de doğayla iç içe olabildiği konutlara talep bahçeli evlerde yüzde 228, balkonlu evlerde yüzde 100'e yakın arttı. Salgınla birlikte sektörde yaşanan değişime ilişkin açıklama yapan DAP Yapı, şu bilgileri paylaştı: "Gayrimenkul danışmanlık firması Knight Frank'in 'Living By Park 2020' raporuna göre yatırımcıların lüksten beklentisi değişti. Yeni lüks kriterlerinde aydınlık, orman, koru manzarası öne çıkıyor. Bu beklenti hem yaşam kalitesi hem ekonomik kazanç olarak kendini hissettiriyor.

Gerek Knight Frank 2020 The Wealth Report'a, gerekse Dünya Şehirleri Kültür Forumu'na göre; yeşil alan, park ve koruya komşu evlerdeki fiyat yükselişi potansiyelinin, kentteki diğer konutlara göre yüzde 47 değer kazandığı görülüyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.