İtalya'nın Sicilya açıklarında batan lüks yat Bayesian ile ilgili detaylar ortaya çıkmaya devam ediyor.
İTALYA'DAKİ YAT FACİASINDA YENİ GELİŞME
Geçtiğimiz hafta lüks yatın üretici firmasının CEO'su Giovanni Constantino'nun normal şartlarda yatın batmasının mümkün olmadığını söylemesinin ardından kazaya ilişkin şüpheler artarken yeni bir detay daha ortaya çıktı.
OTOPSİ SONUÇLARI ORTAYA ÇIKTI
Ağustos ayında meydana gelen şiddetli fırtınada batan ve dünyaca ünlü milyarder Mike Lynch dahil olmak üzere yedi kişinin ölümüne yol açan yatta boğularak hayatını kaybeden iki kişiye otopsi yapıldı.
ÜNLÜ MİLYARDER MIKE LYNCH HAYATINI KAYBETMİŞTİ
Mike Lynch ve 18 yaşındaki kızı Hannah kazada hayatını kaybederken milyarderin eşi Angela Becares ile 14 kişi ile birlikte yattan sağ çıkanlar arasında.
İŞTE O İKİ KİŞİNİN OTOPSİ SONUÇLARI…
Otopsi çalışmalarının ardından kaynaklar, avukat Chris Morvillo ve eşi Neda'nın ilk otopsilerinin yapıldığını ve boğularak öldüklerini söyledi.
Otopside başka herhangi bir yaralanma izine rastlanmazken hayatını kaybeden diğer isimlerin otopsi işlemlerinin adli soruşturma ile birlikte hafta boyunca devam edeceği bildirildi.
KAPTAN VE MÜRETTEBAT SORUŞTURMA ALTINDA
Kaptan James Cutfield da dahil olmak üzere üç mürettebat üyesi hakkında çok sayıda ihmalkarlık sonucu adam öldürme ve kazaya sebep olma suçlamasıyla soruşturma başlatıldı.
Avukatları, Cutfield'ın salı günü savcılar tarafından sorgulandığında susma hakkını kullandığını söyledi.
İtalyan haber ajansı Ansa'nın aktardığına göre, facia gecesi nöbet tutan 22 yaşındaki Matthew Griffiths, mürettebatın Bayesian'dakileri kurtarmak için elinden geleni yaptığını söyledi.
Ansa, Griffiths'in "Rüzgar 20 knot (23 mil/saat) iken kaptanı uyandırdım. O da herkesi uyandırma emri verdi." dediğini aktardı.
Griffiths'in ayrıca, "Yat yana yattı ve suya düştük. Sonra tekrar ayağa kalkmayı başardık ve kurtarabildiklerimizi kurtarmaya çalıştık" şeklinde konuştuğunu belirtti.
"BATMASI MÜMKÜN DEĞİLDİ"
Savcı Raffaele Cammarano geçtiğimiz hafta, yatım büyük bir ihtimalle aşağı doğru esen çok güçlü bir rüzgar sonucunda battığını söylemişti. Öte yandan uzmanlar ise İtalyan lüks yat üreticisi Perini tarafından inşa edilen Bayesian gibi bir yatın fırtınaya dayanması gerektiğini ve her halükarda bu kadar çabuk batmaması gerektiğini belirtmişti.
Bayesian'ın üretici firmasının CEO'su Giovanni Constantino'nun normal şartlarda yatın batmasının mümkün olmadığını söylemesi ile şüpheler daha da arttı.
Lüks yat faciasının insan hatasından kaynaklanıp kaynaklanmadığı araştırılmaya devam ediyor.
16 DAKİKADA NASIL BATTI?
Kazanın ardından yatın ambar kapılarının açık bırakıldığı ve bu nedenle 16 dakika içinde su alarak battığı iddia edilmişti.
Gemi mürettebatı arasındaki İngiliz baş mühendis Tim Parket Eaton, savcılara fırtına sırasında prosedürlerin takip edildiğini ve her şeyin su geçirmez olduğundan emin olduklarını söylemişti.
Eaton'ın İtalyan medyasına sızdırılan açıklamasına göre yattaki tüm kapılar kapalıydı.
56 metre uzunluğundaki yat Palermo yakınlarındaki Porticelli açıklarında demirlemiş halde dururken fırtınaya yakalandı ve dakikalar içinde battı.