Ağır ticari araç üretimi yüzde 41 arttı! Otomotiv Sanayii Derneği Ocak-Kasım 2021 verilerini açıkladı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Ocak-Kasım 2021 üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Otomotiv üretimi, bu yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 0,3 azalarak 1 milyon 144 bin 356 adet oldu. Söz konusu dönemde ticari araç üretimi yüzde 14 artarken, ağır ticari araç grubunda üretim yüzde 41, hafif ticari araç grubunda ise yüzde 11 yükseliş kaydetti.

1 | 20

Otomotiv üretimi, bu yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 0,3 azalarak 1 milyon 144 bin 356 adet olurken, söz konusu dönemde ticari araç üretimi yüzde 14, kamyon üretimi de yüzde 70 arttı.

2 | 20

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Ocak-Kasım 2021 üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı.

3 | 20

Buna göre, otomotiv üretimi, bu yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 0,3 azalarak 1 milyon 144 bin 356 adet, otomobil üretimi de yüzde 7 düşerek 706 bin 265 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 1 milyon 195 bin 232 adet oldu.

4 | 20

Söz konusu dönemde otomotiv sanayisinin kapasite kullanım oranı yüzde 64 olarak gerçekleşti. Araç grubu bazında kapasite kullanım oranları ise hafif araçlarda yüzde 63, ağır ticari araçlarda yüzde 63 ve traktörde yüzde 74 olarak belirlendi.

5 | 20

Ticari araç üretimi, bu yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 14 artış gösterdi. Bu dönemde üretim; ağır ticari araç grubunda yüzde 41 ve hafif ticari araç grubunda yüzde 11 arttı.

6 | 20

Ürün bazında bakıldığında ise söz konusu dönemde kamyon üretimi yüzde 70 ve minibüs üretimi yüzde 7 artış kaydederken, otobüs üretimi yüzde 31 düştü. Yılın 11 ayında toplam ticari araç üretimi 438 bin 91 adet olarak gerçekleşti.

7 | 20

Yılın 11 ayında ticari araç pazarı yüzde 18, hafif ticari araç pazarı yüzde 13 ve ağır ticari araç pazarı yüzde 57 artış gösterdi.

8 | 20

TOPLAM PAZAR YÜZDE 3 ARTTI
Toplam pazar, bu yılın 11 ayında 2020'nin aynı dönemine göre yüzde 3 artarak 706 bin 166 adet düzeyinde gerçekleşti. Söz konusu dönemde otomobil pazarı yüzde 2 azalarak 518 bin 294 adet oldu.

9 | 20

Son 10 yıllık ortalamalar dikkate alındığında, ocak-kasım döneminde toplam pazar yüzde 1 ve hafif ticari araç pazarı yüzde 5 azalırken, otomobil pazarı yüzde 0,2 ve ağır ticari araç pazarı yüzde 3 arttı.

10 | 20

Söz konusu dönemde otomobil satışlarındaki yerli araç payı yüzde 40 olurken, hafif ticari araç pazarında yerli araç payı yüzde 55 olarak gerçekleşti.

11 | 20

OTOMOTİV, YİNE İHRACATIN LOKOMOTİFİ OLDU
Ocak-kasım döneminde toplam otomotiv ihracatı, 2020'nin aynı dönemine göre adet bazında yüzde 2 artarak 834 bin 594 adet, otomobil ihracatı ise yüzde 6 azalarak 507 bin 399 adet oldu.

12 | 20

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, otomotiv sanayi ihracatı, yılın 11 ayında toplam ihracattan aldığı yüzde 13'lük pay ile ilk sıradaki yerini korudu.

13 | 20

Ocak-kasım döneminde toplam otomotiv ihracatı dolar bazında yüzde 16, avro bazında ise yüzde 12 arttı.

14 | 20

Bu dönemde toplam otomotiv ihracatı 26,9 milyar dolar, otomobil ihracatı da yüzde 1 artarak 8,4 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Avro bazında otomobil ihracatı yüzde 3 azalarak 7 milyar avro oldu.

15 | 20

Yılın 11 ayında dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 10, tedarik sanayi ihracatı da yüzde 27 arttı.

16 | 20
17 | 20
18 | 20
19 | 20
20 | 20
GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.