Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro projesinin ilk ray kaynak töreninde konuşan Başkan Erdoğan, "Kanal İstanbul'u kör düşmanlık yapanlara rağmen ülkemize kazandıracağız." dedi. Erdoğan, Kanal İstanbul'u durdurmak adına bin bir takla atan ve yalanlar sıralayan muhalefete aldırmayarak, "Kanal İstanbul'u Allah'ın izniyle tamamlayacağız. Abide eseri ülkemize kazandıracağız.." ifadelerini kullandı.
işte Kanal İstanbul için söylenen 21 yalan, 21 gerçek!
1.Yalan: Kanal İstanbul yapılırsa, kısırlık ortaya çıkacak.
Gerçek: Mısır'da Süveyş Kanalı, 1869'da yapıldı. 34 milyonluk Mısır, 50 yılda 101 milyona ulaştı. Panama Kanalı açıldığında 334 bin olan nüfus bugün 4 milyona ulaştı.
2.Yalan: Bilimsellikle hiçbir ilgisi yok.
Gerçek: Boğaziçi, ODTÜ, İTÜ, Gazi, Başkent, Atılım, Çankırı Karatekin üniversitelerinden 200'e yakın akademisyen ve uzmanla 33 bilim dalında çalışma yürütüldü.
3.Yalan: Kanal çevresindeki yapılaşma, kısa zamanda sıcaklık-nem rüzgâr rejimini değiştirerek İstanbul'u bir ısı adasına çevirecek.
Gerçek: Küçükçekmece Gölü'nün sahillerinde herhangi bir inşaat söz konusu değildir ve bu alan doğal sit alanı statüsüyle korunmaya devam edecektir.
4.Yalan: Küçükçekmece Gölü kıyısında yer alan Bathenoa Antik Kenti, Yarımburgaz Mağaraları proje tarafından yutulacak.
Gerçek: Projenin Antik Kent ve Mağaralarla herhangi bir ilgisi yoktur.
5.Yalan: İBB'nin sırtına 23-35 milyar liralık lüzumsuz maliyet yüklenecek.
Gerçek: İBB'ye ait altyapı tesislerin yeniden yapım maliyetleri 10 milyar lirayı bulmamaktadır.
6.Yalan: Yeni vergiler gelecek!
Gerçek: Projenin bedeli 75 milyar liradır. Yap işlet, yap kirala, kâr ortaklığı gibi birçok yöntem projelerde kullanılmıştır.
7.Yalan: İnşaatla yollar trafiğe kapatılacak.
Gerçek: Proje başladığında inşaat için şehiriçi ve çevre yolları kullanılmayacak.
8.Yalan: Proje depremi tetikleyecek.
Gerçek: Kanal İstanbul'un Kuzey Anadolu fay hattına mesafesi 11 kilometre, Çınarcık fay hattına mesafesi 30 kilometredir. 21 metre derinliğinde bir kanal, 20 kilometre derinlikteki bir fay hattını tetiklemez. Kanalın bir depremden nasıl etkileneceğini görmek için tam 2 bin 475 yıldır tekrarlanan depremler baz alarak testler gerçekleştirilmiştir.
9.Yalan: Gemiler, Boğaz'dan bedavaya geçmek varken, neden Kanal'dan geçsin?
Gerçek: İstanbul Boğazı'ndan geçen gemiler; fener, tahlisiye ve sağlık rüsumları ile römorkör ve kılavuzluk hizmetleri için ücretler ödemektedir. Ücretsiz geçiş yok zaten.
10.Yalan: Kanal İstanbul Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nin değişmesine sebep olacak.
Gerçek: Kanal, sadece İstanbul Boğazı'na alternatif bir güzergâh olacak ve gemilerin Çanakkale Boğazı ve Marmara'dan geçiş rejimi ise Montrö kapsamında aynı kalacaktır.
11.Yalan: İstanbul'a 1,2 milyonluk yeni nüfus gelecek.
Gerçek: Bölgede müsaade edilecek maksimum nüfus 500 bin kişidir.
12.Yalan: Karadeniz'in tuzlu su miktarı artacak ve doğal dengesi bozulacak. Hem Marmara'da hem de Karadeniz'de balık da yok olacak balıkçılık da bitecek.
Gerçek: Marmara ve Karadeniz'de doğal yaşam sürekliliğini muhafaza edecektir.