Fırsatçıdan fahiş zam inadı! Dövizde düşüş yüzde 50 ama etiketlere yansımıyor

Dolar kuru her gün geri çekilip düşüş yüzde 50'yi bulurken çarşı pazarda indirim göstermelik yapılıyor. Denetimler artınca ceza korkusuyla 'indiriyoruz' açıklaması yapan firmalar ve marketlerde değişen bir şey yok.

1 | 15

Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın açıkladığı yeni tedbirler sonrası hızla inen dövizdeki düşüş sürüyor. Son bir haftada dövizdeki düşüş yüzde 50 seviyelerine ulaşırken çarşı pazarda etiketlerde değişiklik yapılmaması tepkilere yol açıyor.

2 | 15

Ticaret bakanlığı yetkililerinin yurt genelindeki denetimleri devam ederken markalar ve marketler indirim yapmamakta direniyor. Denetim ve ceza korkusuyla bazı iş örgütleri ve marketler 'indirim yapıyoruz' açıklamalarında bulundu ama ortada somut hiçbir hareket bulunmuyor.

3 | 15

GÖSTERMELİK AÇIKLAMALAR
'İndirim yapıyoruz' diyen iş örgütlerinin hangi üyesinin hangi üründe yüzde kaç indirim yaptığı ise açıklanmıyor. Bazı marketler de ceza korkusuyla 'indirim yapıyoruz' açıklaması yaparken yüzlerce ürünün etiketini günde üç kez değiştirmelerine rağmen şimdi birkaç üründe göstermelik fiyat düşüşü yaptı.

4 | 15

Dövizde yukarı doğru en küçük kıpırdamada etiket değiştirme yarışına giren marka ve marketler şimdi yüzde 50 düşüşe rağmen göstermelik indirimlerde yüzde 10'u bile bulamıyor.

5 | 15

ZAMCILARI BİLELİM
Vatandaşlar Ticaret Bakanlığı yetkililerine seslenerek, "Denetimlerde kim fahiş fiyat uyguluyorsa onun ismi açıkça söylensin. Markalar ve firmalar bize bildirilsin. Biz de tüketici olarak fırsatçıya tavrımızı gösterelim" dediler.

6 | 15

CEZA YAĞDI
Kırmızı ve beyaz et ile süt ürünlerinde alış fiyatları artmadan zam yapan zincir marketlere ceza geldi.

7 | 15

Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu'nun marketlere yönelik yaptığı denetimlerde bazı marketlerin ürün alış fiyatları artmamasına rağmen bazı ürün gruplarında yüzde 20'leri aşan oranlarda sebepsiz yere zam yaptığı tespit edildi.

8 | 15

Kurul, bu kapsamda maliyeti artmamasına rağmen yüzde 20'yi aşan oranda zam yaptığı tespit edilen A101, Bim, Şok, CarrefourSa ile Metro marketlere idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı. Ticaret Bakanlığı, Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu Yönetmeliği kapsamında marketlere 14 bin 860 lira ile 143 bin 860 lira arasında değişen oranlarda ceza uygulayacak.

9 | 15

TÜRK-İŞ'TEN "FAHİŞ FİYAT" GENELGESİ
Türk-İş, 34 sendika, 442 şube ile 20 bine yakın temsilcisini dayanışmaya çağırdı.

10 | 15

81 ilde fiyatlardaki gelişmeleri kendilerine bildirmelerini istedi.

11 | 15

Başkan Ergün Atalay "Döviz kuru yükselirken art arda üç-beş fiyat etiketi değiştirenler, kurun düşüşünü görmezden geliyor. İşçi, memur, emekli, dar gelirli fiyatların aynı hızda düşmesini bekliyor. 34 sendika, 442 şube ile 20 bine yakın temsilci ve yöneticilerimizi dayanışmaya çağırıyor, 81 ilde fiyatlardaki gelişmeleri bildirmelerini istiyoruz" dedi.

12 | 15

ETİKET BİLE ZAMLANMIŞ
Döviz kuru bahanesiyle yapılan fırsat zamları etiketlere de uzanmış.

13 | 15

İstanbul Matbaacılar Sitesi'nde Kasım ayında bin 500 adet etiketin fiyatı 600 lirayken, aralık ayında 2 bin lira oldu. Esnaf ise etiket maliyetini de gıda ürünlerinin fiyatına yansıttı. Kimi esnaf ise etiket almayı bırakarak fiyatları kendisi yazdı.

14 | 15

BAHANE KALMADI
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, "Zamlarda dövizin gerçekten bahane olduğunu gördük. Enflasyonu artırıp, piyasalardaki güveni azaltan bu fırsatçılar için gerekli önlemler zaman kaybedilmeden alınmalı" ifadesini kullandı.

15 | 15
GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.