Marta Blanco, yaptığı değerlendirmede, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle küresel tedarik zincirinde azalmaya sebep olan bozulmaların yaşanmaya başladığını belirterek, hali hazırda küresel ticarette yaşananların elverişli iş ortamına sahip Türkiye'yi cazip bir ülke haline getirdiğini ifade etti.
"TÜRKİYE'NİN JEOSTRATEJİK KONUMU, MÜKEMMEL BİR MERKEZİ TEMSİL EDİYOR"
Türkiye'nin İspanyol şirketleri için oldukça değerli bir pazar olduğunun altını çizen Blanco, "Türkiye, değer zincirleri açısından AB için stratejik bir ortak. Jeostratejik konumu, Avrupa ve Asya pazarları arasında mükemmel bir merkezi temsil ediyor. Çeşitlendirilmiş ekonomik yapısı ve konsolide piyasa kurumları ile Avrupa Birliği ile 1996 yılından bu yana sürdürdüğü ve ürünlerin tarifesiz ticaretini kolaylaştıran Gümrük Birliği sayesinde Türkiye çok sayıda rekabet avantajından yararlanmaktadır." değerlendirmesinde bulundu.
"KÜRESEL ZİNCİRDEKİ BOZULMA EĞİLİMİ NEDENİYLE İLİŞKİLERİN GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE ARTMASI BEKLENİYOR"
Blanco, İspanyol şirketlerinin Türk ürünlerine ve ülke pazarına ilgisinin net şekilde arttığını belirterek, "İspanya'nın Türkiye'de 5 milyar avronun üzerinde bir yatırım stoku var. İspanya'nın Türkiye'den ithalatı 2019'da yaklaşık 7,6 milyar avroya yükseldi. İki ülke arasındaki ticaret ve yatırım ilişkilerinin ekonomik toparlanma ve küresel değer zincirlerindeki bozulma eğilimi nedeniyle 2021'de yeniden güçlü bir şekilde artması bekleniyor." ifadelerini kullandı.