Zincir marketlerin Boron oyunu ortaya çıktı! Fiyatları yüzde 40 aşağıya çeken Boron'a karşı diğer deterjan üreticileriyle iş birliği yapmışlar

Fahiş fiyatlar uygulayarak eleştirilerin odak noktası olan zincir marketlerin Boron oyunu ortaya çıktı.Fiyatları yüzde 40 aşağıya çeken Boron'un karşısında rekabet etmekte zorlanan deterjan üreticilerinin zincir marketlerle işbirliği yaptığı iddia edilerek, raflardan da tek tek kaldırıldığı tespit edildi.

1 | 8

Enflasyonla topyekûn mücadele sürerken, fahiş fiyat ve fırsatçılara karşı kamu iştirakleri tarafından uygun fiyatlarla piyasa sürülen ürünlerin satışını baltalamak için de türlü oyunların devreye sokulduğu anlaşıldı. Eti Maden'in ürettiği Boron marka bulaşık ve çamaşır deterjanları tüm sektörde fiyatları ortalama olarak yüzde 40 aşağıya çekerken, zincir marketlerin diğer markaların satışına engel olduğu gerekçesiyle Boron'ları raflara çıkarmadığı anlaşıldı.

2 | 8

Eti Maden bu tespit üzerine tüm marketleri uyarırken, "Vatandaşın uygun fiyatlı çamaşır ve bulaşık deterjanı almasına kimsenin engel olamayacağına" dikkat çekildi. Eti Maden bu kapsamda boron.com.tr'yi devreye alarak deterjanların bu kanaldan satışına ağırlık verecek.

3 | 8

Boron çamaşır ve bulaşık deterjanları piyasaya sunulduktan sonra fiyat istikrarı sayesinde diğer üreticileri de rekabete zorladı. Sabah'ta yer alan haber göre, 2019 yılında piyasaya sunulan Boron çamaşır deterjanları ve 2020 sonunda piyasa sunulan bulaşık deterjanları ile yaklaşık 3 milyar liranın vatandaşın cebinde kalması sağlanırken, deterjan sektöründe genel fiyatların da yüzde 40 aşağıya çekilmesi sağlandı.

4 | 8

REKABETE HİLE BULAŞTI
Ancak gelinen noktada Boron deterjanlarının karşısında rekabet etmekte zorlanan deterjan üreticileri ile zincir marketlerin işbirliğine giderek Boron'ları tek tek raflardan kaldırmaya başladığı tespit edildi.

5 | 8

Marketlerin Eti Maden'e yaptığı bu işlemin gerekçesi olarak "Diğer deterjan firmalarının raf kirası ödediğini" gösterdiği öğrenilirken, deterjan firmalarının ayrıca marketlere Boron'ları depolarında bekletmeleri, gerekirse firma olarak kendilerinin alacağı taahhüdünü verdikleri ifade edildi. Öte yandan Eti Maden'in Boron deterjanlarını raflarına çıkarmayarak rekabet ihlali yapan marketleri uyardığı öğrenildi.

6 | 8

DENGELERİ DEĞİŞTİRDİ
Dünya bor rezervinin yüzde 73'üne sahip olan Türkiye'de katma değeri yüksek ürünler geliştirilmesi amacıyla yola çıkan Eti Maden mühendislerinin ortaya çıkardığı Boron, temizlik sektöründe dengeleri değiştirdi. Boron bulaşık deterjanları elde yıkama için sıvı, makineler için jel ve doğal parlatıcı şeklinde tüketiciye sunulurken, çamaşırda ise renkli ve beyaz çamaşırlar için ayrı kullanılacak iki farklı boron toz çamaşır temizlik ürünü ve sıvı çamaşır temizlik ürünleri bulunuyor.

7 | 8

ÜNLÜ DETERJAN MARKASINA REKLAM CEZASI
Öte yandan Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, "Omo" adlı deterjan markasının reklamlarda kullandığı "en zorlu lekeleri ilk yıkamada çıkarır" ifadesinin bağımsız araştırma, test ve değerlendirme kuruluşlarından alınmış bilgi ve belgelerle ispatlanamadığını öne sürdü. Bakanlık firmaya 155 bin 712 lira idari para cezası keserek, reklamlarını durdurma kararı aldı.

8 | 8

Unilever Türkiye ve Orta Doğu Ev Bakım Lideri Ali Fuat Orhonoğlu konuya ilişkin SABAH'a yaptığı değerlendirmede, "Periyodik aralıklarla deterjan pazarındaki diğer ürünlerle karşılaştırmalı testler gerçekleştirerek tüketicilerimizin ürünlerimizden beklediği yüksek leke çıkarma performansını sunduğundan emin olmaktayız. Bu durum birden fazla test kurumu tarafından da onaylanmış durumdadır" dedi.

GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.