FETÖ, PKK, küresel çete el ele! Twitter'da 'algoritma değişimi' maskeli 'seçim' operasyonu: Bot hesaplardan kuyruklu 'deprem' manipülasyonu

Seçim sath-ı mailine girilen kritik süreçte küresel çetenin sosyal medya operasyonları hız kazandı. Twitter'da 'Algoritma değişimi' adı altında operasyona zemin hazırlandı, FETÖ ve PKK yanlısı hesapların paylaşımlarına öncelik tanındı. Öte yandan deprem sürecinde yapılan paylaşımların yüzde 25'inin bot hesaplardan yayıldığı ve hesapların birçoğunun FETÖ ve PKK kaynaklı olduğu tespit edildi. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) deprem bölgesinde sahaya inmediği iddiası ile ilgili atılan tweetlerin yüzde 33'ünün bot hesap olduğu açığa çıktı. Takvim.com.tr, küresel çetenin dijital siyaset mühendislerinin giriştiği kirli oyunu sizler için deşifre etti.

1 | 33

Seçimlere sayılı bir zaman kala küresel çetenin dijital siyaset mühendisleri devreye girdi.

2 | 33

Twitter'da algoritma değişimi adı altında kirli bir operasyona zemin hazırlandı ve kullanıcılara FETÖ - PKK propagandası dayatıldı. Milli duruş sergileyen hesapların da önü kesildi.

3 | 33

14 Mayıs öncesi yaşanan bu durum Cambridge Analytica skandalını anımsatırken Benenson isimli şirketin etki ajanlarının algılarla oynamak üzere Türkiye'yi sokak sokak analiz ettiği hedef kitleye ilişkin özel planlar yaptığı belirlendi.

4 | 33

TWİTTER'DAN "ALGORİTMA DEĞİŞİMİ" ADI ALTINDA OPERASYONA ZEMİN HAZIRLAMA GİRİŞİMİ
FETÖ ve PKK yanlısı hesaplar Türkiye karşıtı içeriklerin dozunu artırdı, Twitter algoritma değişimi adı altında söz konusu hesaplara destek çıktı.

5 | 33

Twitter 'Sana Özel ve Takip Edilenler' akışı düzenlemesindeki 'Sana Özel' kısmında bu hesapları bilinçli bir şekilde ön plana çıkarırken 'Takip Edilenler' kısmında da yine kullanıcının herhangi bir takibi olmaksızın söz konusu hesapların içeriklerine yer vererek görünürlüğü artırıyor.

6 | 33

CAMBRİDGE ANALYTİCA'NIN TÜRKİYE AYAĞI MI?
Twitter'da yürütülen bu operasyon sonrası akıllara "ABD seçimlerindeki Cambridge Analytica skandalının benzeri Türkiye seçimleri öncesi de mi gerçekleştiriliyor?" sorusunu getirdi.

7 | 33

Bir yandan da deprem üzerinden manipülasyon yapıp, dezenformatif bilgilerle toplumu yanlış yönlendiren hesaplar mercek altına alındı.

8 | 33



BİRÇOĞU FETÖ VE PKK KAYNAKLI, %33'Ü BOT
Deprem sürecinde tweetlerin yüzde 25'inin bot hesaplardan atıldığı ve hesapların birçoğunun FETÖ ve PKK kaynaklı olduğu tespit edildi. Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) deprem bölgesinde sahaya inmediği iddiası ile ilgili atılan tweetlerin yüzde 33'ünün bot hesap olduğu tespit edildi.

9 | 33

6 Şubat tarihinden 13 Mart tarihine baktığımızda yani tam depremin olduğu süre zarfı içerisindeki paylaşımlara baktığımızda burada yaklaşık 30 hashtag ve paylaşım sayılarını görüyoruz.

10 | 33

"Bütün Türkiye" başlığında 88 milyonluk bir paylaşım gerçekleştirilmiş. "Tüm Türkiye" 86 milyon, "Geçmiş olsun" hashtagi altında 19 milyon paylaşım yapılmış.

11 | 33


FETÖ VE PKK TARAFINDAN YÖNETİLEN HESAPLAR
Birçok başlık karşımıza çıkıyor ama burada önemli olan şey bot hesapların ve gerçek hesapların sayısı. Yüzde 25'lik bir kısmın bot hesaplar tarafından oluşturulduğunu görebiliyoruz.

12 | 33

Toplam paylaşım sayısı: 266.334.080

Paylaşan hesap sayısı: 21.493.443
Bu hesapların 5.362.730'u (%25,55 bot hesap)

13 | 33

Bot hesapların 72.701'i FETÖ/PDY tarafından, 51.644'ü PKK/KCK tarafından yönetilen bot hesapların olduğu karşımıza çıkıyor.

Gerçek hesaptan paylaşılan tweetlerin ise 773.658'i FETÖ/PDY 593.253'ü ise PKKK/KCK tarafından yönetilen gerçek hesaplar.

14 | 33

ASKER SAHAYA İNMEDİ İFTİRASINI YAYANLARIN %33'Ü BOT
Türk Silah Kuvvetleri'nin deprem bölgesinde sahaya inmediği iddiası ile ilgili atılan tweetlerin yüzde 33'ünün bot hesap olduğu tespit edildi.

15 | 33

KÜRESEL ÇETENİN DİJİTAL SİYASET MÜHENDİSLERİ
Takvim.com.tr, seçim ağzı Twitter üzerinden yapılan kirli operasyonu tüm ayrıntılarıyla sizler için deşifre etmiş, Benenson - CHP - HDP işbirliği ve Rothschild ortaklığına dikkat çekmişti.
İLGİLİ HABERİ OKUMAK İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ

16 | 33

Twitter, "Sana özel ve Takip edilenler" akışında yaptığı düzenlenmesi sonrasında sosyal medya kullanıcılarının takip etmediği hesaplardaki paylaşımlar otomatik olarak kullanıcıların akışına düşmeye başladı. Özellikle muhalif isimlerin, terör örgütü yandaşlarının ve firarilerin paylaştığı gönderilen milyonlarca kişi tarafından görüntülenmesi sağlanırken, yerli ve milli içerikler ise perdelenmeye başladı. Yaşananların 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Genel Seçimlerinin hemen öncesine denk gelmesi akıllarda soru işaretlerine neden oldu.

17 | 33

SOSYAL MEDYANIN RÖNTGENİNİ ÇEKİLDİ
Twitter'da son bir ayda yaşananların röntgeni çekildi. Gerçek insanların hesapları kadar, algoritmik yaklaşımlarla kontrol edilen hesaplar için de bir yaşam alanı haline gelen Twitter'da "bot hesap"lar bireysel kullanımının yanı sıra belirli bir amaca hizmet eden kişi, kişiler ve terör örgütleri tarafından da etkin olarak kullanılmaya başladı.

18 | 33

TWITTER'DA BOT HESAPLAR 1 AYDA 5 MİLYON PAYLAŞIM YAPTI
06 Şubat'ta Kahramanmaraş'ın Pazarcık ve Elbistan ilçeleri olan, 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin ardından sosyal medya başta olmak üzere çeşitli platformlar üzerinden vatandaşların endişe, panik ve korku oluşturmak amacıyla birçok dezenformasyon içeren paylaşım yapıldı.

19 | 33

Medyada yayılan haber ve bilgilerin gerçek olup olmadığını öğrenme ihtiyacını karşılamak amacıyla tasarlandığını belirtti.

20 | 33

Deprem felaketine ilişkin 06 Şubat ile 13 Mart tarihleri arasında yapılan paylaşımlar mercek altına alındı. Twitter'da son bir ayda, en fazla paylaşım alan 30 etiket ve bahsetme incelendiğinde, toplam 21 milyon 493 bin 445 hesaptan 266 milyon 334 bin 80 paylaşım yapıldı. Bu paylaşımların 5 milyon 362 bin 730 yani yüzde 25.55'i bilgisayarlar tarafından yönetilen bot hesaplar tarafından yapıldı.

BOT HESAPLARIN YÜZDE 27'Sİ FETÖ VE PKK'NIN
6 Şubat ile 13 Mart arasında Twitter'dan 266 milyon 334 bin 80 twitten paylaşımda bulunan toplam 5 milyon 362 bin 730 bot hesabın yaptığı paylaşımlardan 1 milyon 493 bin 256'sı FETÖ/PDY ve PKK tarafından yönetilen bot hesaplar tarafından yapıldı

21 | 33

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin deprem olduğu anda sahaya inmediği, 2 gün sonra sahaya indiği ve yardım çalışmalarına başladığı iddialarıyla oluşturulan "ORDU" bahsetmesi altında yapılan paylaşımlarda ise yüzde 33 oranında bot hesap kullanıldı. Bu hesaplardan yüzde 21'i ise depremle ilgili uluslararası paylaşımlarında yapıldığı "TURKEY" bahsetmesi altında olduğu görüldü.

TWITTER KULLANICILARI İSYAN ETTİ
Sosyal medya üzerinden takip ettiği hesapların paylaşımlarını takip etmek için giriş yapan kullanıcılar 14 Mayıs seçimlerinin yaklaşmasıyla karşılarına çıkan paylaşımlar nedeniyle isyan etti. Birçok kullanıcı yaşanan bu duruma sosyal medya üzerinden tepki gösterdi.

22 | 33

Kullanıcılardan Eyüp Aytan "Twitter'da hiç takip etmediğim CHP'li ve diğer muhalif hesaplar önüme geliyor. Takip ettiklerimden daha fazla bunları görüyorum. Anlaşılan Twitter'da seçim dönemini başlatmış. Manispülasyon tam gaz" yazdı.

23 | 33

Birçok örneğine rastlanılan bir başka paylaşımda ise Uğur Yenisu isimli kullanıcı "Takip etmediğim hesaplar sanki takipteymişim gibi karşıma düşüyor. Buna bir çözüm var mı ? Zira çok salak şeylerle karşılaşıyorum. Örnek: Kılıçdaroğlu ilk turda yüzde 70 oy alır gibi. Güleceğim ortam müsait değil" yazdı.

24 | 33

AYNI TWEET 4 FARKLI HESAPTAN ATILDI
CHP'li belediyelerin dev bütçeler ayırdığı ajanslar da seçim öncesinde Türkiye'nin 81 ilinde yaşayan vatandaş görünümüyle paylaşımlar yapmaya başladı.

GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.