Küresel çetenin siyaset mühendisleri devrede! Seçim ağzı Twitter'da kirli operasyon | Benenson - CHP - HDP işbirliği, Rothschild ortaklığı

Seçimlere sayılı bir zaman kala küresel çetenin dijital siyaset mühendisleri devreye girdi. Twitter'da algoritma değişimi adı altında kirli bir operasyona zemin hazırlandı ve kullanıcılara FETÖ - PKK propagandası dayatıldı. Milli duruş sergileyen hesapların da önü kesildi. 14 Mayıs öncesi yaşanan bu durum Cambridge Analytica skandalını anımsatırken Benenson isimli şirketin etki ajanlarının algılarla oynamak üzere Türkiye'yi sokak sokak analiz ettiği hedef kitleye ilişkin özel planlar yaptığı belirlendi. Bu bağlamda Takvim.com.tr, Benenson - CHP - HDP işbirliği ve Rothschild ortaklığını sizler için detaylandırıp analiz etti. Öte yandan Elon Musk Twitter'ın kodlarının sorunlu olduğunu itiraf etti ve en baştan yazılması gerektiğini söyledi.

1 | 29

Türkiye, ikinci yüzyılının en önemli dönemeci olan 2023 seçimleri için gün sayıyor. Cumhur İttifakı'nın adayı Başkan Recep Tayyip Erdoğan olarak karşımıza çıkarken, Milet İttifakı'nın adayı binbir tartışmanın gölgesinde Kemal Kılıçdaroğlu oldu.

2 | 29

14 Mayıs'ta yapılacak seçimler dünya tarafından yakından takip edilirken küresel çetenin kirli kalemleri ve dijital siyaset mühendisleri de harekete geçti.

3 | 29

Kılıçdaroğlu'nun adaylığının ardından sosyal medya anketleriyle algı çalışmaları da hız kazandı.

4 | 29

TWİTTER'DAN "ALGORİTMA DEĞİŞİMİ" ADI ALTINDA OPERASYONA ZEMİN HAZIRLAMA GİRİŞİMİ
FETÖ ve PKK yanlısı hesaplar Türkiye karşıtı içeriklerin dozunu artırdı, Twitter algoritma değişimi adı altında söz konusu hesaplara destek çıktı.

5 | 29

Twitter 'Sana Özel ve Takip Edilenler' akışı düzenlemesindeki 'Sana Özel' kısmında bu hesapları bilinçli bir şekilde ön plana çıkarırken 'Takip Edilenler' kısmında da yine kullanıcının herhangi bir takibi olmaksızın söz konusu hesapların içeriklerine yer vererek görünürlüğü artırıyor.

6 | 29

Bu durumu somut örneklerle ele alalım;
Bazı Twitter kullanıcıları FETÖ ve PKK iltisaklı hesapların gönderilerinin sistematik bir şekilde karşılarına çıktıklarını belirten paylaşımlarda bulundu.

7 | 29

"Takip etmediğim solcu paylaşımlar neden sayfama geliyor anlamıyorum ki!"

8 | 29

"Neden takip etmediğim insanların tweeti hesap akışına düşüyor?"

9 | 29

Bir sosyal medya kullanıcısı, "Takip etmediğim hesapların tweetleri neden ana sayfama düşüyor? Fikirlerini merak ediyor olsaydım onları zaten takip ederdim" paylaşımında bulunarak Elon Musk'a tepkik gösterdi.
O paylaşımlardan bazıları;

10 | 29

CAMBRİDGE ANALYTİCA'NIN TÜRKİYE AYAĞI MI?
Twitter'da yürütülen bu operasyon sonrası akıllara "ABD seçimlerindeki Cambridge Analytica skandalının benzeri Türkiye seçimleri öncesi de mi gerçekleştiriliyor?" sorusunu getirdi.

11 | 29

İngiliz televizyon kanalı Channel 4'un açığa çıkardığı skandalda Cambridge Analytica şirketi, elde ettiği verileri 2016 Amerikan seçimlerini Donald Trump'ın kazanması için kullanmıştı.
Olayın ortaya çıkmasının ardından Facebook Üst Yöneticisi Mark Zuckerberg, Amerikan Senatosu'nda ifade vermişti. Büyük data krizi ile birlikte özellikle teknoloji şirketleri Avrupa ve Amerika'da data politikalarını yeniden gözden geçirmek zorunda kalmıştı. Facebook, Instagram ve WhatsApp'ın sahibi Meta Platforms Inc, Cambridge Analytica da dahil olmak üzere üçüncü tarafların kullanıcıların kişisel bilgilerine erişmesine izin vermekle suçlandığı toplu davanın kapanması için 725 milyon dolar ödemeyi kabul etti.

12 | 29

Cambridge Analytica skandalını hatırlamakta fayda var;
Cambridge Üniversitesi'nde araştırma görevlisi Aleksandr Kogan, Facebook aracılığıyla hizmet veren "this is your digital life" isimli kişilik testi uygulaması aracılığıyla 87 milyon kişinin bilgilerini depolamış, bu bilgileri 2016 yılında siyasi danışmanlık amacıyla faaliyet gösteren Cambridge Analytica şirketine satmıştı.

13 | 29

KÜRESEL ÇETENİN DİJİTAL SİYASET MÜHENDİSLERİ DEVREDE!
ABD'de sosyal medya kampanyalarına imza atarak Barack Obama'yı iki kez Başkan seçtiren Benenson şirketi ekibinin Türkiye'ye geldiği öğrenildi.

14 | 29

Benenson şirketine bağlı dijital siyaset mühendisleri 7 Haziran 2015 genel seçimleri ve 31 Mart 2019 yerel seçimleri öncesinde de İstanbul'daydılar. 12 kişilik ekipten 6'sı 2023 seçimi için bir süredir İstanbul'da.

15 | 29

SOKAK SOKAK ANALİZ YAPIYORLAR: ELLERİNDEKİ YAZILIMLARLA MANİPÜLE EDİYORLAR
Ekibin Türkiye'yi il il, sokak sokak, mahalle mahalle analiz ederek hedef kitleye ilişkin özel planlar yaptığı belirlendi. Obama ekibinin elindeki serverlar ve yazılımlarla da sosyal medya anketlerini manipüle ettiği ortaya çıktı.

16 | 29

TÜRKİYE'Yİ BÖLGELERE AYIRARAK İLERLİYORLAR
Gazeteci Zafer Şahin'in aktardığına göre söz konusu ekip, İstanbul'u 4, Ankara, İzmir ve Adana'yı 2 bölgeye ayırmış durumda.Hedef kitle tespiti yapılıyor, sonrasında hazırlanan özel içeriklerin hangi platformlar üzerinden servis edileceği belirleniyor. Twitter, Facebook, Instagram ve TikTok gibi platformların hepsine özel planlar var.

17 | 29

Peki, Cumhuriyet Halk Partisi ve ittifak ortağı HDPKK'nın da Benenson Strateji Grup ile çalıştığını biliyor muydunuz?

18 | 29

CHP - BENENSON ORTAKLIĞI
CHP, 7 Haziran 2015'teki seçimlerde Benenson ile iş tutmuş, O dönem CHP'nin Tanıtım ve Halkla İlişkilerden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Bekaroğlu, şirketin 7 Haziran seçimleri öncesinde CHP için alan araştırması yapacağını, sonuçları yorumlayıp, CHP'nin seçim stratejisine katkıda bulunacağını söylemişti.

19 | 29

PKK'nın siyasi kolu HDPKK da Benenson'un seçim stratejilerini uygulamıştı.

20 | 29

Fotoğrafta: Joel Benenson
ROTHSCHİLD AİLESİNİN KONTROLÜNDE

1996 yılında Bill Clinton'un ekibinde yer alan Joel Benenson tarafından kurulan Benenson Strateji Grup, aslında ünlü Yahudi aile Rothschild'ler'in kontrolünde.
HBO, Toyota, NFL, Procter & Gamble, Panera Bread, Hearst, Blue Star Enerji, NFL ve Pfizer şirketin müşterileri arasında.

21 | 29

"DİJİTAL SİYASET MÜHENDİSLERİNE DİKKAT"
Sabah Gazetesi yazarı Mehmet Barlas, "DİJİTAL SİYASET MÜHENDİSLERİNE DİKKAT" başlıklı köşe yazısında Obama'nın Türkiye'ye gelen sosyal medya ekibine dikkat çekti, bu ekibin dijital ve fiziki olarak Türkiye'yi karış karış analiz ettiğini belirtti.

22 | 29

Barlas, "Sosyal medyada Türkiye düşmanlarına karşı milli bir duruş sergiliyorsanız hiç şansınız yok. Kendinizi de yırtsanız üst sıralarda çıkamıyorsunuz. Önce etkileşiminiz iyice düşürülüyor. Takipçi sayınız tuhaf şekilde azalıyor ve etkinizi yitiriyorsunuz. Sudan gerekçelerle hesabınızın kapatılması da sık rastlanan bir durum" dedi.

23 | 29

İşte Mehmet Barlas'ın kaleme aldığı o yazı;

Milliyet'ten Zafer Şahin'in köşe yazısında dikkatinizi çekmiştir. ABD Eski Başkanı Obama'nın sosyal medya ekibi tekrar Türkiye'ye gelmiş. 2015 ve 2019 seçimlerinde de gelmişlerdi. Obama'yı iki kez başkan seçtiren bu ekip nedense Türkiye'ye karşı çok ilgili. Neler mi yapıyorlar? Dijital ve fiziki olarak Türkiye'yi karış karış analiz ediyorlar.
Beni nasıl analiz edecekler diye düşünmeyin. Sanal dünyada attığınız her adımda dijital bir ayak izi bırakıyorsunuz. Dünya görüşünüz de biliniyor, hangi partiye oy vereceğiniz de.

24 | 29

DİJİTAL DÜNYADA HERKES AÇIK HEDEF
Peki bu bilgi küresel sosyal medya yöneticilerinin ne işine yarayacak? Öncelikle bilgisayarda, telefonda ve tabletteki her kullanıcı, sanal röntgenini çekmiş dijital siyaset mühendislerinin açık hedefi durumunda. Günde ortalama 8 saatini sosyal medyada geçiren Türkiye toplumunun, siyasi tercihini değiştirmeye yönelik bir operasyon başlatıldığını düşünün. Çok şüpheci yaklaştığımı düşünüyor olabilirsiniz ama sahadaki gerçekler çok daha korkunç.
Obama'nın kazandığı seçimlerde çok aktif bir dijital medya kampanyası yürütmüşlerdi. O zamanlar bir ilkti. Obama'nın yazılımcıları çocukların oynadığı dijital oyunlara kadar sızıp propaganda yapmıştı.

GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.