Fena teklifler geliyor! 1994 model Şahin garajdan çıktı!

90'lı yılların unutulmaz otomobillerinde biri olan Tofaş kuş serisi Şahin yeniden görücüye çıktı. Tofaş Şahin modeli 1977-1988 model yılları arasında eski kasa olarak nitelendirilen otomobil ve 1988 yılından 2001 yılına dek yeni kasa olarak isimlendirilen kasalar ile üretilmiştir. 1994 model Şahin'i hangardan çıkarttı ve getirdiği son haliyle gündeme oturdu. Eski otomobil meraklısı bir kişi İstanbul'dan aldığı 1994 model Tofaş Şahin'in koltuklarındaki naylonlar bile duruyordu. Söz konusu aracı o hlaiyle alan bir kişi öyle değişiklikler yaptı ki şimdi paha biçilemiyor. Tofaş'ın Şahin, Kartal ve Doğan üçlemesi 'Kuş Serisi' olarak bilinmektedir. Kuş Serisi'nin seri üretimine ise 2001'de son verildi.

Giriş Tarihi: Güncelleme Tarihi:
Takvim Logo

Tofaş Şahin modeli 1977-1988 model yılları arasında eski kasa olarak nitelendirilen otomobil ve 1988 yılından 2001 yılına dek yeni kasa olarak isimlendirilen kasalar ile üretilmiştir. Şahin modeli 1.4 litrelik motor ve S modeli ise 1.6 litrelik motor ile Fiat çatısı altında seri olarak üretilmiştir. Tofaş Şahin modelinin tüm motorları karbüratörlüdür. Şahin modeli dışında Tofaş'ın, Doğan, Murat 124, Kartal isimli modelleri de bulunmaktadır. Tüm serilere genel olarak Kuş Serisi ismi verilmektedir. Enjeksiyonlu bir motor hiçbir model yılında kullanılmamıştır. Tofaş bir Türk fabrikasıdır. Bu Türk fabrikasının, ana arterde kurucuları Fiat şirketidir. Fiat'ın yurt dışında satışa sunulmuş otomobilleri, Türkiye'de Tofaş ismi ile satılmıştır.
Şahin modeli günümüzde, ülkemizde halen kullanımı yaygın bir otomobil ikonudur.

Takvim Logo

Beyaz Şahin aşkının çocukluktan geldiğini söyleyen kişi kendisinin sürekli araştırma içinde olduğunu bu aracıda yoğun uğraşlar sonucunda aldığını söyledi.

Takvim Logo

Benim beyaz Şahin aşkım çocukluktan geliyor diyen Güzel, Bu modelde bunun gibisini ben hiç görmedim. Bu araba internet ortamında da yok. Şuanda bu yaşta bu kadar orjinali Türkiye'de tek. Bu araba hem boyasız, hem hatasız ve 6 bin 600 kilometrededir. Kilometresi ve en küçük parçasına kadar her şeyi ile orjinal bir otomobil."diye konuştu.

Takvim Logo

Otomobil'i 27 bin liraya satışa çıkardığında aynı gün 25 bin lira teklif geldiğini ifade Fatih Yunus Güzel, "1994 model beyaz Şahin otomobil buji kablosundan hava filitresine, lastiklerinden tüm plastik aksamına kadar tamamı orijinal. Aracın koltuklarındaki naylonu bile fabrika çıkışlı. Ben bu arabayı İstanbul Beşiktaş'tan aldım.

Takvim Logo

Satmayı düşünmüyorum, kendim bineceğim'' demişti.

Takvim Logo

Otomobil'in yıllardan beri Hangar'da yattığını söyleyen Güzel, "Aracın her tarafı orijinal, defransiyel yağı, ön tampon, arka tampon, stop camları aracın iğnesi değişmemiş. stepnesi ve dört lastiği fabrika çıkışıdır. Aracın içinden teyp yok. Bu araçlar fabrikasyon olduğu için teyp ve paspas olmaz. Benim aldığım kişi arka koltuğa kimse oturmadı.

Takvim Logo

Şuan bu araç Türkiye'de tek şaka değil. Ben bu arabayı bayandan aldım. Hangarda yatıyormuş. Babası bu bayana hediye olarak almış. Kadın ben bu arabaya binmem demiş. Bizde o kadınla irtibata geçerek aracı kendisinden satın aldık'' şeklinde konuştu.

Takvim Logo

34 YIL SONRA ORTAYA ÇIKTI! İŞTE SON HALİ...

BMW'nin ürettiği kült otomobillerden biri olan M1, İtalya'da bir garajda bulundu.

Takvim Logo

Carscoops sitesinde yer alan bilgilere göre, araç 1982 yılından beri kullanılmamış. Öyle ki, 1980 yılından kalma orjinal lastikler hala üzerinde.

Takvim Logo

Sadece 7 bin 392 kilometre yol yapmış olan bu M1'in motorunun hala çalıştığı belirtiliyor.

Takvim Logo

BMW M1 sadece 453 adet üretilmişti.

Takvim Logo

kaputunun altında 6.0 litrelik 6 silindirli motor görev yapıyor.

Takvim Logo

Bu aracın ise restore edilip açık artırmayla satışa sunulması planlanıyor.

Takvim Logo

İşte 34 yıl garajda kalan BMW M1'den görüntüler ve garajdan çıktığındaki son hali...

Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo
Takvim Logo