Hacı Murat'ı yüz binlerce liraya satmadı! Hurda olarak aldı sonrasında görenler şoke oldu

"Hacı Murat" veya "Hacı Muro" diye adlandırılan otomobilleri vatandaşlar modifiye yaparak yeniden yollara çıktı. Türkiye'de yabancı lisansla üretilen ilk otomobil olan Murat 124 ya da yaygın ismiyle 'Hacı Murat', 49 yaşında girdi. 12 Şubat 1971 yılında Bursa fabrikasında üretimine başlanılan otomobilden, 134 bin 867 adet üretildi. 1976 yılında üretimi durdurulan efsane otomobilin 1984 yılında 'Serçe' ismiyle yeniden üretimine başlanmış olsa da, 1995 yılında bu kez üretim tamamen durduruldu.. Bir otomobil sever 1974 model Murat 124'ü öyle bir hale getirdi ki görenler gözlerine inanamadı. 12.500 liraya aldığı arabaya 200 bin TL teklif edildi ancak genç adam aracını satmaya yanaşmıyor.

1 | 233

12 Şubat 1971 yılında Bursa fabrikasında üretimine başlanılan otomobilden, 134 bin 867 adet üretildi. 1976 yılında üretimi durdurulan efsane otomobilin 1984 yıl��nda 'Serçe' ismiyle yeniden üretimine başlanmış olsa da, 1995 yılında bu kez üretim tamamen durduruldu. Reklam ve sinema filmleri sayesinde Murat 124'e olan ilgi artmaya başlarken, "Hacı Murat" veya "Hacı Muro" diye adlandırılan otomobilleri vatandaşlar modifiye yaparak yeniden yollara çıkardı.

2 | 233

Bugün Murat 124'ü halen kullananların söylediklerine göre, 'Hacı Murat' onlar için bir otomobilin daha da ötesinde bir anlam ifade ediyor..

3 | 233

Zonguldak'ın Gökçebey İlçesi'nde oto kaporta ustası babasının yanında çalışan 25 yaşındaki Samet Öztürkoğlu, 2 bin liraya satın aldığı hurda Tofaş Murat 124 marka otomobili 10 bin lira harcayarak orijinaline uygun yeniledi.

4 | 233

Kocaeli Üniversitesi Halkla İlişkiler Bölümü'nden geçen yıl mezun olan Samet Öztürkoğlu, 1976 model hurda otomobili, sahibinden 2 bin liraya satın aldı.

5 | 233

Öztürkoğlu, Aydın Öztürkoğlu'nun işerinde otomobili Türkiye'nin dört yanından topladığı orijinal parçalarla yeniden yaptı. Öztürkoğlu, 1 yılda tamamladığı otomoili iç döşemesinden dış boyasına, motorundan kaportasına kadar yeniledi. Samet Öztürkoğlu, 10 bin lira harcayarak yaptığı çocukluğunun otomobili Murat 124'ü kendisi kullanıyor. .

6 | 233

Öztürkoğlu, çocukluğundan bu yana 'Murat 124' sahibi olmayı istediğini ve bunun için aracı satın aldıktan sonra babasının iş yerinde gece gündüz çalışarak yenilediğini söyledi. Aracı babasının da yardımıyla yaptığını anlatan Öztürkoğlu, şöyle dedi:

7 | 233

"Aldığımızda harabe durumdaydı. Sadece 4 ay kaportayla uğraştırk. Sonra mekanizesini düzene soktuk. Motoru yeniledik. Parçalarını internetten sipariş ederek bulduk. Orjinalliğini korumaya çalıştık. Orijinalliği haricinde başka bir parça yok. Toplamda 10 bin lirayı buldu. Gören bir daha bakıyor. Piyasada bunlardan çok az var."

8 | 233

Baba Aydın Öztürkoğlu da oğluna aracın kaporta ve boya işlerinde yardım ettiğini, aracı kullanmaktan büyük bir zevk duyduğunu söyledi.

9 | 233
10 | 233
11 | 233
12 | 233


İTALYA'DA FİAT İSPANYA'DA SEAT TÜRKİYE'DE MURAT

1197cc'lik motoru 65hp güç üretmekte ve aracı 170km/saat hıza çıkarabilmektedir. Murat adı Fiat markasının Türkiye'ye uyarlanmasıdır. Koç Holding ve Fiat bu isim değişikliğiyle, Türk tüketicisine yerli bir otomobil sunumunu vurgulamak için yapılmıştır. Fiat İspanya'da da aynı isim değişikliğini, o zamanki ortağı Seat ile de uygulamış, İspanya'da satışa sunulan Fiat araçları Seat adıyla satılmıştır. Fiat 124, Avrupa'da Yılın Otomobili yarışmasında 1967'de birincilik ödülünü almıştır.

13 | 233

DÖNEMİNDE BİRÇOK YENİLİĞE İMZA ATTI

Bugün artık çok sıradan sayılan özellik olarak telaffuz bile edilmeyen kimi özellikler Murat 124'le standart olarak hayatımıza girmiştir. Dört silindirli alaşım blok ve çift boğazlı bir karbüratöre sahip olması nedeniyle 5000-5500 devir/dakika gibi o yıllara göre çok sayılacak devirleri rahatlıkla yakalayabilmesi, gece için çift kırılmalı pozisyona getirilerek geceleri farlardan gözü koruyan iç ayna, çakmak, güneşlik, kapıdan kumandalı iç aydınlatmalar, benzin ikaz lambaları, direksiyonu da kilitleyen kontak, çift fazlı silecek hatta kalorifer gibi özelliklerin standart olarak sunulması o yıllar için devrim özelliğini taşıyordu.

14 | 233

Murat124'ün günümüze kadar varlığını sürdürmesinin en büyük nedenlerinden birisi şüphesiz yerli olmasının da verdiği avantajla ucuz bakım ve parça maliyetidir. Özellikle 1970'li yıllardaki dünyada gösteren petrol krizinde, benzin fiyatlarının 2'ye 3'e katlamasıyla Murat 124, güçlü ve büyük motorlu Amerikan otomobillerinin karşısında, Türk halkının baş tacı olmuştur.

15 | 233

Hurda sayılabilecek 1974 model Murat 124'ü öyle bir hale getirdi ki görenler hayran kalıyor!

16 | 233

Facebook'ta modifiye düşkünlerini peşinden sürükleyen araba tutkunu Paşam Sezer, 12.500 liraya aldığı Murat 124'ü adeta yeniden yaptı.

17 | 233

Araç ilk önce sıfırdan 4 ayda orijinalliği bozulmadan hatasız makbul İtalyan parçalarıyla toplandı.

18 | 233

Araba tutkunu Paşam Sezer 12 bin 500 TL'ye satın aldığı otomobile tam 38 bin TL harcayarak aracı inanılmaz bir duruma getirdi.

19 | 233

43 yaşındaki aracı topladığı parçalarla fabrika çıkışındaki haline çeviren Paşam Sezer aynı zamanda sosyal medyadan yaptığı paylaşımlarla da farklı vizyonlar sağlayarak araba tutkunlarının gözdesi durumunda.

20 | 233

Paşam Sezer'e Murat 124 için astronomik teklifler gelse de o 'Ben bu aracı kızım için yaptım, benden ona baba yadigarı olarak kalacak.' diyerek tüm teklifleri elinin tersiyle itti.

21 | 233

İşte 12.500 TL'ye alınan 43 yaşındaki Murat 124'ün harika değişimi!

22 | 233
23 | 233
24 | 233
GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.