Son görüntüsü ile herkesi hayran bıraktı! Ford Taunus uğruna evinin duvarlarını deldi!

Son görüntüsü ile herkesi hayran bıraktı! Ford Taunus uğruna evinin duvarlarını deldi! 1970 yılında Almanya'ya giden ve bir süre sonra Ford Taunus marka otomobil alan Bahaddin Uysal, 1979'da Vezirköprü'ye geldi. İlçede arsa satın alıp ev yaptıran Uysal, Almanya'ya döneceği için otomobilini inşaatı devam eden apartmanın giriş katına bırakıp etrafını da duvarla ördü. Zaman zaman Almanya'dan ilçeye gelen ve aracın bakımını yapan Uysal, otomobilini bir daha kullanmadı. Ve o araç yıllar sonra öyle bir hale geldi ki görenler inanamadı. Almanya ve bazı diğer ülkelerde satılmış Ford modelleri serisinin adı. Adını Almanya'daki Taunus Dağları'ndan alan modeller, 1939 yılında ilk kez üretilmiş ve 1993'te kadar çeşitli tiplerde üretimi sürmüştür. En son olarak 1990 - 1993 arası GT ve GTS serisi üretilmiştir.

1 | 231

Ona ulaşmak için duvarları deldi... 1970 yılında Almanya'ya giden ve bir süre sonra Ford Taunus marka otomobil alan Bahaddin Uysal, 1979'da Vezirköprü'ye geldi. İlçede arsa satın alıp ev yaptıran Uysal, Almanya'ya döneceği için otomobilini inşaatı devam eden apartmanın giriş katına bırakıp etrafını da duvarla ördü. Uysal'ın bu davranışı hayli ilginç. Ama o aracı asla unutmadı ve yıllar sonra otomobilini tekrar gömülü olduğu yerden çıkardı. Ve o araç yıllar sonra öyle bir hale geldi ki görenler inanamadı.

2 | 231

Türkiye'ye 1998 yılında kesin dönüş yapan Uysal, otomobilini yine bulunduğu yerden çıkarmadı.

3 | 231

DUVARI KIRDIRIP OTOMOBİLİ ÇIKARTTI

Aradan geçen 37 yılın ardından binada onarım yapmayı planlayan Uysal, evin giriş katında tuttuğu otomobilini çıkarmak amacıyla önce duvarları kırdırdı.

4 | 231

Uysal, daha sonra çekici yardımıyla otomobilini başka bir garaja götürdü.

5 | 231

"İLK GÜNKÜ GİBİ HALA ORİJİNAL"

İlçede akaryakıt istasyonu bayisi bulunan Uysal, "Otomobilim ilk günkü gibi orijinal.

6 | 231

Almanya'dan gelirken Kapıkule Gümrük Kapısı'ndan girerken pasaportumla tescil ettirdiğim plakaları da halen duruyor" dedi.

7 | 231

40 BİN KİLOMETREDE VE ÇALIŞIR DURUMDA

İlçeye döndükten sonra başka araba aldığını, eski aracını kullanmaya kıyamadığını dile getiren Uysal, otomobilinin bulunduğu yerde bakımını yaptırmayı sürdürdüğünü anlattı.

8 | 231

Otomobilinin 40 bin kilometrede ve çalışır durumda olduğunu bildiren Uysal, bundan sonra da aracını kullanmayı düşünmediğini, garajda özenle saklamaya devam edeceğini sözlerine ekledi.

9 | 231
10 | 231

MURAT 124'E SERVET ÖDEDİLER SATMADI

Eski model tutkunu bir kişi 1974 model Murat 124'ü adeta yeniden yaptı. Hurda sayılabilecek ancak baştan sona tamamen orijinal parçaları bulunan 1974 model Murat 124'ü öyle bir hale getirdi ki görenler gözlerine inanamadı. 12.500 liraya aldığı arabaya 200 bin TL teklif edildi ancak genç adam aracını satmaya yanaşmıyor.

11 | 231

DÖNEMİNDE BİRÇOK YENİLİĞE İMZA ATTI

Bugün artık çok sıradan sayılan özellik olarak telaffuz bile edilmeyen kimi özellikler Murat 124'le standart olarak hayatımıza girmiştir. Dört silindirli alaşım blok ve çift boğazlı bir karbüratöre sahip olması nedeniyle 5000-5500 devir/dakika gibi o yıllara göre çok sayılacak devirleri rahatlıkla yakalayabilmesi, gece için çift kırılmalı pozisyona getirilerek geceleri farlardan gözü koruyan iç ayna, çakmak, güneşlik, kapıdan kumandalı iç aydınlatmalar, benzin ikaz lambaları, direksiyonu da kilitleyen kontak, çift fazlı silecek hatta kalorifer gibi özelliklerin standart olarak sunulması o yıllar için devrim özelliğini taşıyordu.

12 | 231

Murat124'ün günümüze kadar varlığını sürdürmesinin en büyük nedenlerinden birisi şüphesiz yerli olmasının da verdiği avantajla ucuz bakım ve parça maliyetidir. Özellikle 1970'li yıllardaki dünyada gösteren petrol krizinde, benzin fiyatlarının 2'ye 3'e katlamasıyla Murat 124, güçlü ve büyük motorlu Amerikan otomobillerinin karşısında, Türk halkının baş tacı olmuştur.

13 | 231

Hurda sayılabilecek 1974 model Murat 124'ü öyle bir hale getirdi ki görenler hayran kalıyor!

14 | 231

Facebook'ta modifiye düşkünlerini peşinden sürükleyen araba tutkunu Paşam Sezer, 12.500 liraya aldığı Murat 124'ü adeta yeniden yaptı.

15 | 231

Araç ilk önce sıfırdan 4 ayda orijinalliği bozulmadan hatasız makbul İtalyan parçalarıyla toplandı.

16 | 231

Araba tutkunu Paşam Sezer 12 bin 500 TL'ye satın aldığı otomobile tam 38 bin TL harcayarak aracı inanılmaz bir duruma getirdi.

17 | 231

43 yaşındaki aracı topladığı parçalarla fabrika çıkışındaki haline çeviren Paşam Sezer aynı zamanda sosyal medyadan yaptığı paylaşımlarla da farklı vizyonlar sağlayarak araba tutkunlarının gözdesi durumunda.

18 | 231

Paşam Sezer'e Murat 124 için astronomik teklifler gelse de o 'Ben bu aracı kızım için yaptım, benden ona baba yadigarı olarak kalacak.' diyerek tüm teklifleri elinin tersiyle itti.

19 | 231

İşte 12.500 TL'ye alınan 43 yaşındaki Murat 124'ün harika değişimi!

20 | 231
21 | 231
22 | 231
23 | 231
24 | 231
GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.