Hangi Kulübün Taraftarı Eriyor

1 | 21
Sport+Markt adlı istatistik şirketi, hazırladığı anket ile Avrupa’nın en çok taraftara sahip olan 5 takımını belirledi. Peki Türkiye'de son durum ne?
2 | 21
Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor'un taraftarı arasında 1 numara kim?
3 | 21
Geçtiğimiz sezon Şampiyonlar Ligi’ne yarı finalde veda etse de Barcelona’nın taraftar sayısı bir önceki yıla göre 13.6 milyonluk bir artış göstererek 57.8 milyona ulaştı. Barça bu sonuçla en çok taraftara sahip kulüp oldu.
4 | 21
Bir yılda 10 milyon taraftar kaybeden Real Madrid, 31.3 milyon kişi ile ikinci sırada yer aldı. Zirvedeki iki İspanyol takımının ardından 30.6 milyon taraftarla Manchester United geldi. Gelelim Türkiye'de istatistiklere...
5 | 21
İşte son istatistiklere göre en çok taraftar kaybeden kulübümüz...
6 | 21
Konsensus, Türkiye’nin taraftar haritasını çizdi. Araştırmaya göre en ‘aslan’ taraftar Galatasaray’da.
7 | 21
Bir takımın taraftarı olduğunu söyleyenlerin yüzde 40.6’sı Galatasaraylı. Galatasaray’ın ezeli rakibi Fenerbahçe yüzde 32’yle taraftar liginde ikinci sırada yer aldı.
8 | 21
Ankette Türkiye’de siyah-beyaz renklere gönül verenlerin oranının ise yüzde 17.4 olduğu ortaya çıktı.
9 | 21
Konsensus’un gündeme ilişkin yaptığı “Türkiye Gündemi" kamuoyu araştırmasında dikkat çeken bir başlık da futbolseverlere yönelik olarak “Taraftarlık” olgusu oldu.
10 | 21
Türkiye genelinde 15 yaş üstü bin 515 kişiyle yapılan görüşme sonuçlarına göre Türk toplumunun üçte ikisi futbolla ilgileniyor. Bir takımın taraftarı olduğunu söyleyenler arasında “Galatasaraylıyım” diyenler yüzde 40.6 ile ilk sırada yer alıyor. Galatasaray’ın ezeli rakibi, ebedi dostu olan Fenerbahçeliler ise ankette yüzde 32 ile ikinci sırada.
11 | 21
Cim Bom ve Kanarya’nın ardındansa siyah beyaz renklere gönül veren Beşiktaşlılar yüzde 17.4 ile üçüncü sırada yer buluyor. Anadolu kulüpleri içerisinde en çok taraftarı olan ise Trabzonsporlular.
12 | 21
Dördüncü sırada yer alan Karadeniz fırtınasının oranı yüzde 5.4. Diğer Anadolu kulüplerini tutan futbolseverlerin oranı yüzde 4.6 düzeyinde olurken; bu pay içinde Bursaspor, Diyarbakırsspor ve Eskişehirspor’a olan ilgi ön plana çıkıyor.
13 | 21

ALTI BÖLGEDE CİM BOM

Bölgelere bakıldığında ise İç Anadolu bölgesi dışında altı bölgede “Galatasaraylıyım” diyenlerin ilk sırada yer aldığı görülüyor.

“Cim Bom’luların en yoğun olduğu ilk iki bölge yüzde 54.8 ile Güneydoğu ve yüzde 50.3 ile Doğu Anadolu bölgeleri olurken, İç Anadolu’da sarı lacivertli renklere gönül verenler yüzde 38.6 ile ilk sırada bulunuyor.

14 | 21
Takım tutmayanların da dikkate alındığı sonuçlara bakıldığında son 7 yılda Galatasaraylıların oranı nüfus artışına rağmen yüzde 5 oranında azaldı. Fenerbahçe’de bu düşüş yüzde 1.5 oranında olurken nüfus artışına bağlı taraftar sayısı 1milyon 200 bin arttı. Kara kartallar ise az da olsa taraftar oranını artırmayı başardı.
15 | 21

TAKIM TUTANLARIN DAĞILIMI

GALATASARAY % 40.6 - 13.9 MİLYON

FENERBAHÇE % 32 - 11.2 MİLYON

BEŞİKTAŞ % 17.4 - 5.9 MİLYON

TRABZONSPOR % 5.4 - 1.8 MİLYON

DİĞER % 4.6 - 1.6 MİLYON

16 | 21
PEKİ UZMANLAR BU ARAŞTIRMADA NASIL BİR GÖRÜŞ BİLDİRDİLER?
17 | 21

ERGUN HİÇYILMAZ / SPOR TARİHÇİSİ

Bu araştırmayı inandırıcı bulmadım. Son on yılda sportif başarılarından ötürü Galatasaraylıyım diyenlerin sayısında bir artış elbette gözlenebilir. Bu sıradan bir taraftarın güçlüden yana olma psikolojisiyle sempatisi de olabilir. Ancak yüzde 40 ile yüzde 32 arasındaki fark benim nazarımda geçerli değil.
Şöyle ki aradaki fark gerçekten çok büyüktür. Bu iki kulübün taraftar kitlesi bence birbirine eşittir.

18 | 21
Hiç değilse aradaki fark yüzde bir kadar olsaydı. On, on beş yıl öncesine kadar Türkiye’nin yüzde 55’i Fenerbahçeliyken bu oranın yüzde 32’ye düşmesini uygun karşılamadım. Fenerbahçelilerin daha çok olduğunu düşünüyorum. Beşiktaş’ın da yüzde 20 ila yüzde 22 düzeyinde olması bence daha gerçekçidir. Yine Trabzonluların yüzde 1 ila 2 oranında eksik çıktığını söyleyebilirim.Diğer takımlar içinde Bursa, Eskişehir ve Karşıyaka’dan oluşan bu üçlünün oranı yüzde 2’den aşağı değildir.
19 | 21
ESAT YILMAZER / TSYD BAŞKANI ARAŞTIRMA verilerine baktığımızda Türkiye’de her üç kişiden ikisinin bir futbol takımının taraftarı olduğu sonucu çıkmaktadır ki bu doğrudur. Taraftar yoğunluğu Türkiye’de Avrupa’dan çok daha fazladır. Avrupa’da taraftarlar kent takımlarını tutarken, Türkiye’de üç büyük diye tabir edilen Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın hegemonyası söz konusudur.
20 | 21
İlgi ve yoğunluğun temeli bu hegemonyadır. Galatasaray’ın yüzde 40 oranına ulaşmasının nedeni özellikle son on yılda Avrupa’da elde ettiği başarılarla, lig şampiyonluklarının etkisi çok büyüktür. Genç jenerasyonun özellikle bu renklere sempatiyle bakmasının ortaya çıkan tabloda payı büyüktür. İki binli yıllardanitibaren Galatasaray ile Fenerbahçe arasındaki fark açılmıştır. 90’larda birbirine bu iki kulüp taraftarı daha yakın bir orandaydı.
21 | 21
Fenerbahçe’nin yüzde 32 çıkması makuldür. İç Anadolu’da Fenerbahçe’nin ilk sırada olmasını Ankara faktörü ve buradaki yoğunluk olarak değerlendiriyorum. Beşiktaş’ın yüzde 18 oranı daha mütevazı ve semt takımı olmasıyla da ilintilidir. Trabzonspor’un, üç İstanbul kulübüne karşı tek şampiyon olması taraftar verilerinde onlara dördüncü sırayı sağlamıştır. Bursa ve Eskişehir’in futbol kentleri olması da araştırmaya yansımış. Galatasaray’ın Doğu’da uzak ara önde olmasının nedeni de bölgenin sempatiyle bakışının ifadesidir.
GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.