Facebook'ta 267 milyon kişinin bilgileri tehlike altında! Skandalın detayları ortaya çıktı

Geçtiğimiz yıl Facebook'ta patlak veren Cambridge Analytica skandalı sonucu 50 milyon Facebook kullanıcısının hesaplarından izinsiz olarak kişisel verilerin toplandığı ortaya çıkmıştı. Facebook'un kurucusu ve CEO'su Mark Zuckerberg konuyla ilgili ABD Senatosuna ifade vermişti. Facebook'un adı şimdi de başka bir skandala karıştı. Ortaya çıkan bilgilerde 267 milyon Facebook kullanıcısına ait bilgilerin tehlikede olduğu belirtildi.

1 | 7

Facebook eski popülerliğini yitirmiş gibi görünse de dünyanın hala en sık kullanılan sosyal medya mecralarından biri.

2 | 7

Milyonlarca kullanıcısının verilerini izinsiz kullandığı ortaya çıkan ve hakkında dünyanın dört bir yanında hakkında soruşturma yürütülen Facebook ve diğer hizmetlerini ayda en az 2,8 milyar kişi kullanıyor.

3 | 7

Siber güvenlik araştırmacısı Bob Diachenko'nun Comparitech ile yaptığı araştırma ise 267 milyondan fazla Facebook kullanıcısının verilerinin tehlikede olduğunu ortaya koydu.

4 | 7

Diachenko, bu kullanıcılara ait telefon numaralarını barındıran korumasız bir veritabanı keşfetti.

Söz konusu veritabanının herhangi bir kimlik doğrulama yöntemiyle korunmadığı için veritabanını keşfeden herhangi biri tarafından rahatlıkla tüm bilgilere erişebileceği belirtiliyor.

5 | 7

Ancak başka ülkelerden kullanıcılar olduğu da ileri sürülüyor.

Türkiye'de 65-74 yaş arası internet kullanıcıları, Avrupa Birliği (AB) ülkelerindekilere göre sosyal medyaya daha fazla katılıyor.

6 | 7

Veritabanında bulunan veriler ise kullanıcılara ait Facebook ID'si, telefon numarası, isim ve zaman damgası gibi bilgilerden oluşuyor.

Kayıtların çoğu ABD'deki Facebook kullanıcılarına ait.

7 | 7

AB ülkelerinde aynı yaş grubundakiler ise iletişim için sosyal medyadan çok e-postayı kullanıyor.

GÜNÜN DİĞER GALERİLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.