Avrupa ve Asya kıtalarını birleştirecek olan Çanakkale 1915 Köprüsü'nün Çanakkale Deniz Savaşlarının yıldönümü olan 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında geniş bir tören alanı hazırlanıyor.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün 18 Mart'ta yapılacak temel atma töreni için Lapseki tarafında süren hazırlıklar büyük bir hızla devam ediyor
Şekerkaya mevkiindeki tören alanın önümüzdeki günlerde tamamlanması beklenirken, Gelibolu tarafında henüz bir çalışma yok.
Cumhuriyetin 100'üncü yılı olan 2023'te açılması planlanan köprü, dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Bölgede aralıksız çalışan iş makineleri temel atma törenin yapılacağı alanı düzleştiriyor.
Törene katılımın yüksek olması beklenirken, bu nedenle oldukça büyük bir alanda çalışmalar sürüyor. Yapılacak köprünün Gelibolu , Sütlüce köyü mevkii tarafında ise henüz bir çalışma yok.
Bölge bakir görünümünü henüz korurken, bölge halkı da köprünün ayaklarının nerede olacağı konusunda meraklı bekleyişini sürdürüyor.
GEÇİŞ ÜCRETİ 15 EURO ARTI KDV OLACAK
Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
Köprü tabliyeleri 36 metre genişlikte ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Köprünün toplam boyu ise 3 bin 869 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak.
Lapseki Yaklaşım viyadüğü 650 metre, Gelibolu yaklaşım viyadüğü ise 900 metre uzunluğunda olacak.
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edildi. Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü dahil) kesimi, yap-işlet-devret modeli kapsamında ihale edildi.
Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.
Köprüden geçiş ücretinin ise otomobiller için 15 Euro artı KDV olması planlanıyor.
PROJENİN GÖRSELLERİ İLK KEZ PAYLAŞILDI
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dünyanın en büyük köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün görsellerini İlk kez TRT haberde katıldığı bir programda açıkladı.
Böylece temeli 18 Mart Deniz Zaferi'nin yıldönümünde atılacak dev projenin görselleri ilk kez kamuoyuyla paylaşılmış oldu.
İŞTE DEV PROJENİN ÖZELLİKLERİ:
-2 bin 23 metrelik ayak açıklığıyla dünyanın en uzun asma köprüsü olma özelliğini taşıyor.
-Köprü, 3 geliş ve 3 gidiş olmak üzere 6 şeritten oluşacak.
-İstanbul'u, Çanakkale ve Ege'ye bağlayacak
Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü projesi için Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli kapsamında ihale açıldı.
Kapalı teklif usulü ile ihale edilecek Çanakkale 1915 Köprüsü'nün ihale dosyası satış bedeli 100 bin TL, geçici teminat tutarı 100 milyon TL olarak belirlendi. Başbakan Binali Yıldırım yaptığı konuşmada Çanakkale 1915 Köprüsü'nün 2023'te tamamlanacağını Türk şirketlerin yanı sıra Japon, Koreli ve Çinli şirketlerin de yapım aşaması için talepte bulunduklarını ifade etmişti
Köprünün 18 Mart 2017'de temel atma töreninin gerçekleştirileceğini ifade eden Başbakan Yıldırım geçiş ücretinin de 15 Euro+KDV olacağını belirtti. Çanakkale 1915 Köprüsü'nün güzergahı olan ve İstanbul'dan ulaşımı kolaylaştıracak Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe 1. ve 2. kesim otoyol projesi için 29 Eylül'de İDK toplantısı gerçekleştirilecek.
9.843.000.000 TL proje bedeline sahip otoyol projesi kapsamında Silivri, Tekirdağ, Marmara Ereğlisi, Çorlu, Süleymanpaşa, Malkara, Çanakkale Gelibolu, Lapseki, Çan, Yenice ve Balıkesir Balya ile Merkez yer alıyor.
Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu, 2023 yılı hedef otoyol projelerinden biri olup, İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak oldukça önemli bir proje konumunda.
Proje, özellikle Ege, İç Anadolu'nun batısı, Adana – Konya aksı ve Batı Akdeniz Bölgeleri ile Trakya/Avrupa arasındaki yolculuklar/taşımalar için, İstanbul Boğaz Geçişi'ne yeni bir alternatif oluşturacak.
Çanakkale Boğazı Köprüsü, Çanakkale boğazının kuzey kesiminde Sütlüce Suluca arasında Avrupa ve Asya yakalarını birbirine bağlacayacak bir asma köprü olacak. Köprü her iki yakada da, köprü ile birlikte Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılacak otoyollar ile Avrupa yakasında Kınalı, Asya yakasında Balıkesir'de mevcut otoyol ağına bağlanacak.
Kınalı – Çanakkale – Balıkesir Otoyolu koridoru, mevcut O-3 (TEM) İstanbul – Edirne Otoyolu'nun Kınalı-1 Kavşağı bölgesinden başlıyor. Daha sonra, Marmara Ereğlisi ve Çorlu yerleşmelerinin arasından geçerek batıya doğru ilerleyen koridor, Tekirdağ il merkezinin kuzeyinden devam etmekte, Malkara yerleşmesinin güneyinden, Şarköy yerleşmesinin ise kuzeyinden geçtikten sonra güneybatıya yönelerek Evreşe yerleşmesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşmakta.
Gelibolu yerleşmesinin kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında planlanan Çanakkale Boğazı Köprüsü'ne ulaşıyor. Boğaz köprüsünden sonra güzergâh Lapseki yerleşmesinin güneyinden geçerek güneydoğuya yönelmekte ve Çan yerleşmesine ulaşıyor.
Çan yerleşmesinin güneyinden geçen otoyol sonrasında Yenice yerleşmesinin kuzeyine yönelmekte ve ilçenin kuzeyinden geçiyor. Yenice yerleşmesinden sonra bir miktar güneydoğuya yönelen güzergâh Balya yerleşmesine ulaşıyor. Balya yerleşmesinin güneyinden geçen otoyol sonrasında Balıkesir yerleşmesine yönelmekte ve Balıkesir ilinin batısında Gebze – İzmir otoyoluna bağlanıyor.
Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün ankrajlar arası toplam uzunluğu 4023 metre, Orta açıklık 2023 metre, yan açıklıklar ise 1000'er m. olarak planlanmaktadır. Bu özellikleri ile köprü dünyanın en büyük açıklıklı köprüsü olacak. Köprü 2x3 şeritlik karayolunu taşıyacaktır. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Köprü tabliyesi yaklaşık 36 metre genişlikle ve 5 metre yükseklikte planlanıyor. Çanakkale Boğaz Köprüsü için yapı tasarım ömrü 100 yıl olacak.