Dalgıçlar okyanusun derinliklerine indiler, bu gördükleri karşısında şaşkına döndüler.
1912'de ilk yolculuğuna çıktığında kimse Titanik'in bugünkü hale geleceğini tahmin edemezdi: Atlantik Okyanusu'nun dibinde çürümekte olan bir enkaz.
Ama en azından hala görülebilir bir enkazı var. Ancak Uluslararası bir ekip, Atlantik Okyanusu yüzeyinin 3,8 km derinliğinde yatan gemi enkazını 5 farklı dalışla yeniden inceledi ve gördükleri karşısında büyük bir şaşkınlık yaşadı.
Araştırmacılar, gemi enkazının bir kısmının şaşırtıcı şekilde iyi durumda, başka kısımlarının ise denizde yok olduğunu bildirdi.
Gemi enkazının en fazla aşındığı yerin sancak tarafındaki yetkililerin kamaraları olduğu belirtiliyor.
Titanik'i araştıran tarihçi Parks Stephenson, dalış sırasında gördüğü bazı şeylerin "şoke edici" olduğunu söyledi. Stephenson, "Titanik severler için kaptanın küveti favori görsellerden biri ancak bu artık yok" dedi.
Bilim insanları şimdi Titanik enkazındaki farklı metalleri inceleyerek geminin çürümeden önce kalan ömrünü belirlemeye çalışıyorlar.
İngiltere'deki Ulusal Denizcilik Müzesi'nden Robert Blyth, gemi enkazının mevcut halini belgelemenin önemli olduğunu düşünüyor. Blyth, "Titanik felaketinden geriye tek kalan şahit gemi enkazının kendisi" diyor.
DAHA ÖNCE MUHTEMELEN DUYMADIĞINIZ 27 TITANIC GERÇEĞİ
Titanik, 15 Nisan 1912 gecesi daha ilk seferinde bir buz dağına çarparak Kuzey Atlantik'in buzlu sularına gömülen ve beraberinde 1.514 kişinin ölmesine sebep olan zamanının en büyük gemisi hakkında bilinmeyen gerçekler.
Filmde gemi batarken çalmaya devam eden müzisyenler senaryo güzelleşsin diye yaratılan bir sahne değil. Gerçekte de insanları sakinleştirmek için gemi batana kadar çalmışlardır.
Titanik gemisi o kadar büyüktü ki sadece kazan dairesinde fırını kömürle besleyen 176 adam bulunuyordu.
Gemideki aşçılardan biri o kadar çok alkol almıştı ki 2 saat boyunca dondurucu suda hayatta kalmayı başarabilmişti.
Titanik gemisinin yolculuğundan bir gün önce filikaların nasıl kullanılması gerektiğine dair bir tatbikat planlanmıştı fakat bilinmeyen bir sebepten dolayı iptal edildi.
Gemideki filikaların çoğu alabileceği kapasitenin altında doldurulup denize indirildi.
Bundan dolayı geminin toplam yolcu sayısının yüzde 53'ü yerine yüzde 31'i kurtulabildi.
Gemiyi batıran buz dağı sadece 30 saniye erken farkedilseydi bugün bu içeriği yapmış olmayacaktık.
Buzdağına çarptıktan sonra geminin batması 2 saat 40 dakika sürmüştü.
Bunun sebebi de 30'un üzerinde Titanik mühendisi insanların gemiden kaçabilmesi için gemiyi çalışır halde tutmuş ve kendi hayatlarını feda etmişlerdir.
Uzmanlara göre 6 yerine sadece 4 kompartıman sular altında kalsaydı gemi kesinlikle batmayacaktı.
Geminin 4. bacası tamamen sahteydi. Bu baca eklenmişti çünkü geminin çok heybetli ve simetrik gözükmesini istemişlerdi.
Titanik faciasından kurtulan bir Japon sırf diğer yolcularla birlikte ölmediği için ülkesinde korkak ilan edilmişti.
Gemideki en pahalı birinci sınıf odalar günümüz fiyatı ile 300 bin TL.
Bir düzineye yakın yeni evli çift balayılarını kutlamak için Titanik gemisini tercih etmişlerdi.
Geminin batmasına sebep olan buzdağı milattan önce 1000'li yıllarda bir yerlerden kopup kendi yolculuğuna başlamış.