SAVCILIK EL KOYMALI
Kaza öncesine ilişkin ilave uçuş bilgilerini sağlayan GPS cihazları kaza mahalinden alınmıştır. Görevliler, 29.03.2009 tarihinde helikopterin kokpit cihazlarını kontrol etmiş ancak GPS cihazlarını bulamamıştır.
BÖLGEDEKİ HAVA HAREKETLİLİĞİ!
ASKERLER SORUŞTURULSUN
30.03.2009 günü öğle saatlerinden itibaren İsmail Güneş'i arayan tüm ekipler, kaza mahallinden ayrılmıştır. Bu bölgede Kara Kuvvetleri'ne ait Skorsky helikopterin kaza kırım heyeti, enkaz üzerinde çalışma yapmıştır. Bu itibarla, kaza kırım heyeti olmak üzere tüm şüpheliler hakkında soruşturma açılmalıdır.
UÇAK MI SAVURDU
Helikopter kazasının olduğu bölgede, bir hava aracı hareketliliği tespit edilmiştir. Kaza anında da söz konusu hava hareketliliği yoğunlukla sürmüştür. n KARBONMONOKSİT: Yazıcıoğlu'nun kanında yüzde 13.1, Mustafa İstektepe'nin kanında yüzde 26.6, Erhan Üstündağ'ın kanında yüzde 21.8, Yüksel Yancı'nın kanında yüzde 8.5, İsmail Güneş'in kanında yüzde 27, Murat Çetinkaya'nın kanında ise yüzde 10.1 oranında karbonmonoksit bulunmuştur.
YÜKSEK TANSİYON SORUNU!
GEÇ BİLDİRİLDİ
Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı, enkaz tespiti için verilen telefon numaralarını TİB'e geç bildirdi.
PİLOTUN SAĞLIK DURUMU
Olay öncesinde; pilot Kaya İstektepe'nin astigmat, hipertansiyon gibi rahatsızlığı olduğu saptanmıştır. Ayrıca nedeni mevcut kayıtlarda tanımlanmayan bir bulgu olan anizokori hastalığı bulunduğu anlaşılmıştır. Pilotun, multifokal mercekli gözlük kullandığı da raporla kanıtlanmıştır.