Bunun üzerine Başbakanlık Teftiş Kurulu harekete geçti ve kaza kırım ekibiyle ilgili inceleme başlattı.
Olayı soruşturan Malatya Özel Yetkili Savcısı da, DDK'nın daha önce yaptığı tespitle aynı doğrultuda hareket etti. Savcılık, 3 kişinin hazırladığı kaza raporunu kabul etmeyip, kazanın oluş sebebiyle ilgili inceleme yapmak üzere yeni bir bilirkişi oluşturma kararı aldı. Bu arada DDK, kaza kırım ekibinde yer alacak kişilerin "kaza kırım eğitimi almadığına" da dikkat çekti.
DÖRT DÖRTLÜK ZAFİYET
DDK, 3 kişilik kaza kırım ekibine kayıp cihazları sordu. Ancak 3 kişilik heyet cihazlarla ilgili olarak çelişkili açıklamalar verdi. Kaza kırım ekibi, "29 Mart'ta helikopterin kokpit cihazlarını kontrol ettik. ARGUS 5000 CE markalı GPS cihazı yerindeydi. SKYMAP IIIC adlı ikinci GPS cihazını ise göremedik" dedi. Ancak DDK tarafından yapılan incelemede ARGUS 5000 CE ve SKYMAP IIIC GPS cihazlarının 29 Mart tarihinde kaza mahalinde olduğu belirlendi. Buna karşın 1 gün sonra cihazlar ortadan kayboldu. Bu arada DDK askeri helikopterde inceleme yapan 2. Ordu'ya ait askeri kaza kırım ekibinin de soruşturulmasını istedi.
İŞTE O 3'LÜ
Peki enkazı inceleyen üç kişilik sivil kaza kırım ekibinde kimler vardı.
TAKVİM bu sorunun yanıtına da ulaştı:
ŞERİFE GÜZEL