İnsansız hava aracı projesine 4 yıl önce İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin'in yönlendirmesiyle başladıklarını aktaran Aslan, "Birinci prototipi 2 yıl test ettik. Daha iyisini yapmak üzere ilgili sanayi kuruluşları ile birlikte harekete geçtik. İkinci prototipi bazı malzemeleri genç temin edebilmemezden dolayı 9 ayda bitirebilirdik" dedi. Uzaktan kumanda ve oto-pilotla çalışabilecek , 2 saat havada kalabilecek helikopterin 200 kilometre mesafe kat edebileceğini söyleyen Aslan, şöyle konuştu: "Özellikle sınır güvenliği, mayın taraması, keşif gözetleme gibi görevler için oldukça uygun. En önemli özelliği havada sabit kalabilmesi. Diğer insansız hava araçları kalkmak ve inmek için özel bir piste ihtiyaç duyuyor. Helikopterin böyle bir zorunluluğu yok. Bu çok büyük bir esneklik. Coğrafyanın yeterince bilinmesi halinde sisli ve bulutlu havalar sorun değil. Gece görüş kamerası kullanırsanız gece görmeniz mümkün. Basın ve polis tarafından da kullanılabilir. Toplam kalkış kütlesi 90 taşıma kapasitesi 25 kilo, uzunluğu 4 yüksekliği 1 metre. Deniz seviyesinde uçuş tavanı 3 bin metre. Kapsamlı bir gece gündüz termal kamerayı alabiliyor. Bunun daha yeteneklisini, daha fazla yük taşıyanını, daha uzun uçanını, daha yüksekte uçanını da tasarlayabiliriz, yapabiliriz.
'TÜRKİYE MOTOR ÜRETECEK'
Projeyi, test uçuşlarının ardından ilgililere teslim edeceklerini ifade eden Aslan, "Bir sonraki daha da iyi olacak. Dünyada, bu alanda üretim yapan çok sayıda ülke yok. Şu an motor yapamıyoruz ama Türkiye'de motor tasarım ve üretim projeleri de başladı. 5 yıla kadar Türkiye kendi turbo jet motorunu üretecek. İTÜ'de bu projenin partneri" diye konuştu. Rektör Prof. Dr. Muhammed Şahin de 4 yıldır ürün odaklı Ar-Ge faaliyetleri yürüttüklerini belirterek, "Yakında havalanacak olan insansız helikopterimiz bu projelerimizden bir tanesi" dedi.