'ALO 182' çağrı merkezine yapılan tüm işlemlerin dijital ortamda kayıt ve muhafaza edildiğinin anlatıldığı açıklamada, başlangıcından bugüne kadar ALO 182 hattına gelen çağrıların ortalama konuşma sürelerinin 160 saniye (2 dakika 40 saniye) olarak gerçekleştiğine dikkat çekildi.
ALO 182 çağrı merkezinde; bir ya da daha fazla randevu almak, randevu değişikliği yapmak, randevu iptal etmek veya aynı aramada bunlardan birkaçını birden gerçekleştirmenin mümkün olduğunun belirtildiği açıklama da, "Tek bir randevu almak için arayan ve doktor seçimi yapmadan randevu alanlar için görüşme 1 dakikada sonlanabilirken, doktoru ve hastaneyi seçmek veya aynı anda birden fazla işlem yaptırmak isteyenler için görüşme süreleri 7-8 dakikaya uzayabilmektedir.
Sağlık Bakanlığı Alo 182 Merkezi Randevu Hattı'nın telefon görüşme ücretleri, operatörlere göre şu şekildedir: Avea, 60 saniye faturalı hatlarda 40 kr, faturasız hatlarda 40 kr. Vodafone 60 saniye faturalı hatlarda 50 kr faturasız hatlarda 50 kr, Turkcell 60 saniye faturalı hatlarda 40 KR., faturasız hatlarda 80 kr, Türk Telekom sabit hatlarından aramanın ücreti, tarife paketine göre 7 ila 15 kuruş arasında değişmektedir." denildi.