Kola'y gelsin

17 yaşındaki genç, içeceklerinde sağlığa zararlı 'BVO' maddesini kullanan Coca Cola'ya savaş açtı. İmza kampanyasına yüzbinlerce insan katıldı. Şirket ise tüketicilerinin çığılığına sessiz kalamadı...

Dünyanın en popüler içecek markası Coca-Cola, kullanımı tartışmalara yol açan katkı maddesi BVO'yu (Bromlu bitkisel yağ) içeceklerinden çıkarma kararı aldı. Ünlü marka, içeceğinin tarifini yıllarca sakladı. Lezzetin sırrı çözülemedi. Ancak şirket, Fanta ile Powerade gibi meyveli içeceklerinde ve spor ürünlerinde kulladığı BVO maddesini saklayamadı!
KATKI MADDESİNİ ÇIKARIYOR
ABD'de yaşayan Sarah Kavanagh (17), BVO'nun kullanılmasına karşı kampanya başlattı. İmza kampanyasına on binlerce kişi imza attı. Coca-Cola ise tüketicilerin çığlığını görmezden gelemedi. Şirket, hafıza kaybı ve deri döküntüleri gibi sağlık sorunlarına yol açan BVO maddesini artık kullanmayacaklarını, bunun yerine başka bir maddeye yöneleceklerini açıkladı. Coca-Cola sözcüsü Josh Gold, "Ürünlerimizin güvenliği ve kalitesi bizim en önemli önceliğimizdir" dedi. BVO, ABD Gıda ve İlaç Dairesi'nin genel olarak güvenli olarak tanımlanmış ürünler listesinden 1970'de düşmüştü. Bununla birlikte içecek şirketlerinin BVO'yu, belli bir miktarda, kullanmalarına izin verilmişti. Coca- Cola'nın en büyük rakibi Pepsi, geçen yıl bu maddeyi spor içeceklerinden çıkarmıştı. Pepsi sözcüsü son açıklamasında BVO'yu diğer ürünlerinden de çıkartmak için daha geniş kapsamlı bir planları olduğunu söylemişti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.