Karanlık 2 saat

Soma yüreğimizi dağladı. Ortaya çıkan her detay ise akıllarda soru işareti bıraktı. Cevaplanması gereken o sorulardan biri de saat farkıydı. Soma Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gürkan dün yaptığı açıklamada, "Salı günü saat 15:00 civarında işletmeden gelen habere inanamadım" ifadesini kullandı.
DURUMLAR KÖTÜLEŞİNCE...
Şirketin Genel Müdürü Ramazan Doğru da, "13 Mayıs saat 15:10 sıralarında madenimizde elim bir kaza yaşadık" açıklamasını yaptı. Soma Kaymakamlığı da olaydan sonra yaptığı ilk açıklamada kaza saatini 15:30 olarak duyurdu. Ancak bu ifadeler doğru değildi. Bu saatin, yani "15:30"un gerçek kaza saati olmadığı, ocaktan sağ kurtulan 4 işçiye müdahaleyle başladı. Durumları kötüleşen işçiler, hastaneye kaldırıldı. Bu 4 işçinin hastane kayıtlarında, "geliş saati: 15:30" olarak yer aldı.
RESMEN YALANLANDI
Bütün açıklamalar "15:30" olarak yapılırken savcılık kayıtlarında kaza zamanı olarak 2 saatlik fark vardı. Bu kayıtlara göre madende patlama, saat 13:15'te yaşandı. Akhisar Başsavcılığı da ilk açıklamasında olayı anlatırken, "13 Mayıs 2014 tarihinde Manisa Soma İlçesi Eynez Karanlıkdere mevkiinde bulunan özel bir kömür işletmesinde saat 13:15 sıralarında meydana gelen kaza" ifadesine yer verdi.
NEYİ SAKLIYORLAR!
Yapılan diğer açıklamalarla savcılık kayıtlarındaki bilginin çelişmesi ve aralarında 2 saat zaman farkı olması büyük şaşkınlık yarattı. Bu fark, "Şirket yetkilileri kazayı saklamaya mı çalıştı" sorusunu gündeme getirdi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.