Dinleme motoru

ABD istihbarat kurumu NSA'in tüm dünyayı dinledikten sonra kayıtları araması kolay olsun diye "google" benzeri bir arama motoru bile kurduğu ortaya çıktı

ABD'nin en önemli istihbarat kurumu NSA'in (Ulusal Güvenlik Ajansı) neredeyse bütün dünyayı dinlediği anlaşılırken NSA'in dinleme yaparken kullandığı teknoloji ve araçlar da her geçen gün detaylı bir şekilde gün yüzüne çıkıyor. Eski bir NSA ve CIA çalışanı Edward Snowden tarafından sızdırılan belgelere göre, telefon, e-mail, faks kısacası akla gelen her tür elektronik kayıt için aranırken kolaylık olsun diye bir de Google benzeri kendi arama motoru kurulduğu ortaya çıktı.
İNGİLİZLER'E SERVİS
Snowden belgelerinden yeni sızan bilgilere göre NSA, kaydettiği ve parça parça olarak 850 milyar civarında olduğu tahmin edilen her tür bilgiyi "Beş Göz" denen İngiltere, Yeni Zelanda , Avustralya ve Kanada'yla paylaşırken, sayısının 23 olduğu açıklanan kendi iç kurumlarına da açtı. Bu kurumların başında CIA, FBI, Askeri İstihbarat (DIA) ve Uyuşturucuyla Mücadele Yönetimi (DEA) var.
GÜNDE 5 MİLYON VERİ
Bir veri tabanında toplanan bilgiler, bu kurumlarda çalışan ve belgelere ulaşma izni olan 1000'den fazla kişi tarafından kullanılabiliyor. Bu kurumda çalışan analist ya da teknisyen, ICREACH adı verilen arama motoruna herhangi bir kelime örneğin Ahmet diye yazsa, Ahmet adlı dinlenen her kişi veya bu adın geçtiği her konuşma ekranda çıkıyor. Günde 5 milyon verinin eklendiği istihbarat kayıtlarına böylece kolay bir şekilde ulaşılıyor.
TAYFUN ER
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.