AK Parti yüzde 50'yi aştı

MAK Danışmanlık tarafından yapılan son seçim anketinde AK Parti yüzde 51 oy alırken HDP'nin oyları eridi.

MAK Danışmanlık, 20-26 Ekim tarihlerinde 30 büyükşehir, 24 il, 231 ilçe de 10.800 kişi ile yüzyüze görüşmelerle yaptığı ve "Bu pazar seçim olsa kime oy verirsiniz?" başlığı altında çeşitli sorular yönelterek yaptığı anketin sonuçlarını açıkladı.
AK PARTİ YÜZDE 50'Yİ AŞTI, HDP ERİDİ
"Yarın seçim olsa oyunuzu hangi partiye verirsiniz?" sorusuna kararsızlar dağıldığındaAk Parti'nin yüzde 51.1 oy ile bariz üstünlüğü dikkat çekti. "Kobani olayları" sonrası özellikle Cumhurbaşkanlığı seçim sürecinde yakaladığı sempatiyle "Acaba %10 barajını zorlar mı" diye düşünülen DBP-HDP'nin çok ciddi şekilde oylarını düşürdüğü görüldü.
Cumhurbaşkanılğı seçiminde Selahattin Demirtaş liderliğinde yüzde 9'u geçen DBP-HDP ittifakının yüzde 5.3'lere gerilediği görülüyor.

"CHP VE MHP ALTERNATİF DEĞİL"
MAK Danışmanlığın yaptığı ankette CHP'nin oyu yüzde 25.6'da, MHP'nin oyu da yüzde 14.1 civarlarında kaldı. Görüş bildirenler iki partiyi de iktidar altenatifi olarak görmediklerini söyledi.
"ERDOĞAN FAKTÖRÜ"
Siyasi Partilere oy verme gerekçeleri incelendiğinde Ak Parti seçmeni "R. Tayyip Erdoğan faktörü" ile öne çıktı. CHP'liler "Cumhuriyetin kazanımlarını kaybetmemek",MHP'liler ise "Milliyetçilik" gerekçesiyle partilerine oy veriyor.

YENİ PARTİ İHTİYACI
"Yeni bir siyasi partiye ihtiyaç olup olmadığı" sorusuna yüzde 42'lik bir dilim "Evet" cevabını verdi. Bu bölümde özellikle iktidar partisinde lidere ciddi güven duyulurken kadrolarda değişim beklentisi az da olsa dikkat çekiyor.
Muhalefette en fazla yeni lider arayışı göze çarpıyor. Sonrasında ise kadro ve proje eksikliği ön plana çıkıyor.



GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.