Erdoğan kendi modasını yaratıyor

Siyasette bulunduğu makam itibarıyla sürekli göz önünde bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, daha önce sıklıkla kullanılan lacivert takımlı giyim algısını değiştirerek, rahat kıyafet seçimleriyle kendi modasını oluşturuyor.

Moda tasarımcıları ve giyim sektörünün önde gelen isimleri, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın giyim tarzını AA muhabirine değerlendirdi. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün, Cumhuriyetin ilanının ardından terzilik ve giyim sanatı üzerine Paris'e eğitime gönderdiği 6 kişiden biri olan Levon ustayla aynı ismi taşıyan torununun oğlu moda tasarımcısı Levon Kordonciyan, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın rahat giyinmeyi sevdiğini belirterek, özellikle kareli ceketleri çok iyi taşıdığını, beyaz gömlek yerine değişik mavi renkte gömlekler tercih ettiğini kaydetti.
Kordonciyan, Erdoğan'ın kareli ceketler giyerek gençlerle de iç içe olduğunu ve modayı takip ettiğini gösterdiğini dile getirdi. Levon Kordonciyan, şunları ifade etti:
"Giydiği ceket modeli prestogal çok fazla gündemde değildi. Son zamanlarda kendisiyle gündem olmaya başladı. Artık insanların üzerinde de kareli takımlar görülmeye başlandı. Modayı sırf film yıldızları değil, devamlı televizyona çıkan siyasetçiler, profesörler de belirleyebiliyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan da kare modayı Türkiye'ye getiren kişidir. Bence Cumhurbaşkanımızı kimse etkilemiyor. Cumhurbaşkanımız dünyayı takip etmiyor, kendi modasını yaratıyor."

"Cumhurbaşkanımız fiziği ve stili arasında iyi bir uyum ortaya koyuyor"

Giyim sektöründe Damat, Tween ve D'S Damat markalarıyla faaliyet gösteren ORKA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın iyi bir fiziğinin olduğunu dile getirerek, kıyafet kullanımında iyi seçimler yaptığını söyledi.
Orakçıoğlu, Erdoğan'ın devlet ciddiyetine yakışan bir stilinin bulunduğunu ifade ederek, "Cumhurbaşkanımız zamansız renkleri iyi kullanıyor. Kendi fiziği ve stili arasında iyi bir uyum ortaya koyuyor" diye konuştu.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın modayı takip edip etmediğine yönelik soru üzerine Orakçıoğlu, bu konuda farklı önerilerde bulunabileceklerini anlatarak, şunları söyledi:
"İyinin daha iyisi olamaz mı? Mutlaka olabilir. Zamansız renkler dediğimiz takım elbise renklerinin içine kullandığı gömlek ve kravatlarda sıcak renklerin soğuk tonlarını kullanarak, kombinlerine daha da hareketlilik kazandırılabilir. Bizim gözümüzden bakıldığında tabii ki bizim işimizin de bazı şifreleri var, hem o ciddiyeti koruyup hem de çarpıcı olmak mümkün. Cumhurbaşkanımızın diğer dünya liderlerinden fazlası var, eksiği yok. Kendine oluşturduğu duruş ve stil çok etkileyici, çünkü her şeyden önce diğer dünya liderlerine göre çok daha iyi seçim yapıyor."
Orakçıoğlu, tekstil, hazır giyim ülkesi ve endüstrisi olarak, markaların tanıtımı için bunun gelecek dönemde bir avantaj olacağını aktararak, "Dünya liderleri çoğu zaman kendi ülkelerinin markalarının elçiliğini yapıyor. Ben, Cumhurbaşkanımızın bu konuda bize her zaman olumlu bir desteği olduğunu düşünüyorum" dedi.
"Kıyafet tercihi iletişimde yakınlık sağlıyor"
Orakçıoğlu, kravat renklerinin çok önemli olduğunu dile getirerek, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın kravatta kırmızı rengi tercih etmesinin nedeninin bayrağın rengi olmasından kaynaklandığını belirtti.
Süleyman Orakçıoğlu, "Zaman zaman kendisi gücü ve asaleti temsil eden bordo rengini kullanıyor. Yeşil ise geleneksel olanı temsil ediyor, geçmişe ve tarihe olan duyarlılıkla birlikte bizlerin geleneklerimize olan bağlılığımızı ifade ediyor. Bunların dışında zaman zaman mavi rengi de kullandığını görüyoruz, o da iletişimin rengidir. Aslına bakarsak bunları doğru yerlerde doğru şekillerde kullandığı çok net" değerlendirmesinde bulundu.
Orakçıoğlu, toplum liderlerinin kullandığı giysiler ve renklerin vatandaş üzerine etki yarattığını vurgulayarak, şöyle devam etti:
"Sayın Cumhurbaşkanının genelde taktığı kravatlara ilgi oluyor. Mesela genelde miting denildiğinde lacivert takım, beyaz gömlek, kravat gibi formalı giyim algısı vardı. Cumhurbaşkanımız bu algıyı değiştirdi, daha rahat kıyafetleri tercih ediyor. Hafta sonlarında kareli ceket ve desenli gömlek kullanımı aslında 'sizden biriyim' mesajını veriyor ve rahat ulaşılabilir olduğunu gösteriyor. İletişimde yakınlık sağlıyor. Resmiyet, formalı giyim direkt iletişim sağlama konusunda duvar olabiliyor. "
Erdoğan'ın ülke markalarını tercih ettiğini ifade eden Orakçıoğlu, "Cumhurbaşkanımızın herhangi bir ayrım yapmadan bizim markalarımızın da içinde olduğu birçok markanın ürünlerini kullandığını biliyoruz" dedi.

"Türk markalarının kullanımına özen gösteriyor"

Sarar Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cemalettin Sarar da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın gardrobunda marka olarak yer aldıklarını anlatarak, "Özellikle kendi zevkine ve tarzına göre özel dikim markamız Sartoria ile kendisine hizmet veriyoruz. RTE patentli markasıyla zaman zaman kendisi ile çalışıyoruz. Sartoria markamız, İtalyan ve Türk kumaşlarıyla tamamen el işi dikim kalitesiyle diğer dünya liderlerinin de tercihi oluyor" diye konuştu.
Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın gerek Başbakanlığı döneminde gerekse mevcut görevinde Türk markalarını kullandığını ve desteklediğini aktararak, "Herhangi bir ayrım yapmadan Türk markalarının kullanımına özen gösteriyor. Türk markaları olarak ve perakende sektörümüz adına da bu durumdan memnuniyet duyuyoruz" ifadelerini kullandı. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.