İstanbul'da 15 Mart 2014'te Sirkeci İskelesi'nde feribota binmek isteyen
Ebru Gülseren Yılmaz idaresindeki araç, kaptanın kapakları
erken kaldırması sonucu suya uçtu. Kazada
5 yaşındaki Ece Su ile anneannesi
Şaziye Gülseren can verdi. Geminin kaptanı
Erkan Atalay İm, çımacı
Levent Dönmez ile usta gemici
Özay Yaşar hakkında 3'er yıldan 15'er yıla kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.
16. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmaya, tutuksuz sanıklar ile avukatları katıldı. Kazayla ilgili hazırlanan ilk bilirkişi raporunda kaptan
tam kusurlu, aracı kullanan Yılmaz ise k
usursuz bulunmuştu. Mahkemeye ulaştırılan
ikinci bilirkişi raporu ise çelişki yarattı. Uzak Yol kaptanları Hakan Tuylu ve Cenk Güven ile İ.T.Ü. Denizcilik Fakültesi Öğretim Görevlisi Tanju Kurtuluş tarafından hazırlanan
13 sayfalık bilirkişi raporunda, olay anında sürücü koltuğunda oturan anne Yılmaz'ın kazayı önleyici zorunlu 5 hareketi yapmadığı ve tecrübeli bir araç kullanıcısı olmadığı gerekçeleriyle
yüzde 45 oranında tali kusurlu olduğu belirtildi.
Kaptan İm ise yüzde 30 oranında
tali kusurlu bulundu. Olumsuz çalışma koşulları da
yüzde 10 oranında tali kusurlu gösterildi.
MAHKEME YENİ RAPOR İSTEDİ
Raporda, hiçbir kurum ve kişi
asli kusurlu olarak gösterilmezken, sürücünün dikkatini dağıtan "araç içi ortamın"
yüzde 5 tali kusurlu olduğu belirtildi. Mahkeme,
soruşturma aşamasında alınan raporla yeni rapor arasında
çelişkiler olduğu gerekçesiyle yeni bir bilirkişi raporu alınmasına karar vererek
duruşmayı erteledi.