Suruç saldırısı sonrası eski kalleş günlerine dönen PKK ve PKK'yı açıktan destekleyen HDP, başlarına yağan bombaları görünce bir anda ağız değiştirip "
Biz yapmıyoruz. Konuşarak çözülmeyecek bir durum yok" demeye başladı. PKK terörünü iki günde köşeye sıkıştıran başarılı operasyonların arkasında ise Türk yapımı askeri silahlar çıktı. Özellikle bombardıman öncesi PKK mevzilerini
izleyerek koordinat gönderen İHA'ların başarısı parmak ısırttı. Geçmişte bu işlem İsrail'den alınan yazılımlarla yapıldığı için yeterince başarılı olamıyordu. Çünkü İsrail yapımı insansız hava araçları (İHA) çektiği görüntüleri ilk olarak İsrail'deki yetkililere gönderiyordu. Bu görüntüler ise PKK ile paylaşıldığı için, İHA'lar gelmeden teröristler mevzilerini kamufle ediyordu.
Şimdi hayalet yazılım sayesinde sadece bizim karargahın gördüğü görüntüler ve Türk yapımı radar sayesinde terör hedeflerini erkenden belirten sistemler, üç gün içinde Kandil'in yerle bir edilmesinin anahtarı oldu. 100 İHA'nın uzun süreli havada kalan 20'si, tüm gün Kandil'de kontrol yaparken, 5 kişilik grupların hareketleri bile tespit edildi. Nokta tespit yapılan koordinatlar sayesinde yine yerli yapımı nüfuz edici bombalar ile tam isabet yapılan atışlar PKK'ya tarihin en ağır zaiyatını verdirdi. İHA'lar sadece F-16'lara yardımcı olmadı. İHA'ların tespit ettiği 40 kilometre içindeki noktalar yine yerli üretim olan paletli fırtına ve çekici obüslerle top atışına da tutuldu.
Türk yapımı İHA'ların yazılımları da Türk mühendislerin imzasını taşıyor. Daha önce İsrail'den alınan insansız hava araçları, Türk karargahından önce İsrail'e görüntü gönderiyordu. Bu bilgiler PKK ile paylaşıldığı için Kandil'e yapılan operasyonlardan
F-16'lar yüksek başarılı bombardıman yapamıyordu.
İHA'ların saptadığı hedefler dün de F-16'lar ve obüsler tarafından vuruldu. Öğlen 14.00-16.30 saatleri arasında yapılan bombardımanda PKK yine büyük darbe aldı.
Kandil'deki teröristler, başarılı bombardıman sonrası kaçacak delik aradı. PKK'nın elebaşları ateşkes yapılması için Barzani ve HDP'yi aracı yapmaya çalıştı.
GENEL ÖZELLİKLER
Mürettebat: Yok
Gövde uzunluğu: 8 metre
Kanat açıklığı: 17 metre
Toplam kalkış ağırlığı: 1.500 kg
Yakıt ağırlığı: 250 kg
Yararlı yük ağırlığı: 200 kg
Motor: 1 x dört-silindirli, turbolu motor, 155 hp
Azami hız: 217 km/s
Olağan seyir hızı: 140 km/saat
Servis irtifası: 30.000 feet
Havada kalış süresi: 24 - 32 saat
Harekat yarıçapı: 200 km
Radar: Aselsan Sar
MEVLÜT YÜKSEL
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN