KANAL D'DEN MAİL GELDİ
Kalyon Grup'un yaptığı KKTC su temini projesi için ilan alamayınca Hürriyet üzerinden saldırıya geçen Aydın Doğan, yaptığı manşetin mürekkebi bile soğumadan harekete geçti. Doğan'ın TV kanalı Kanal D, Kalyon Grup'la reklam görüşmesi yapmak için temasa geçti. Kanal D'nin Reklam Satış Yöneticisi Zeynep Rendeci, Kalyon Grup'a "Kanal D reklam satış ekibi olarak pazarlama departmanınızla görüşme yapmak istiyoruz" maili atarak randevu istedi.
HEP AYNI TAKTİK
Aydın Doğan'ın TV kanalından Kalyon Grup'a gelen e-mail dünkü haberin amacını da belli etmiş oldu. Medyasını bugüne kadar pek çok kez şantaj ve tehdit amacıyla kullanan Doğan, ihale almak, arazilerindeki emsalleri yükseltmek, reklam toplamak için hep aynı taktiği uyguluyor.
PASTASI ERİYOR
Doğan Grubu'nun, tehdit ve şantajlara sarılmasının nedenlerinden biri de geçmişte reklam pastasından aldığı payın iyice erimesi. 2014'te grubun yazılı basındaki reklam gelirleri yüzde 6 düştü. Aynı düşüş görsel mecrada da yaşandı. Doğan Grubu'nun yazılı basındaki reklam geliri de bu yılın ilk yarısında yüzde 15 azalarak 269 milyon liraya düştü. Görsel medyadaki reklam gelirleri de yüzde 10.3 azalarak 270.7 milyon liraya indi.