Paralel okullarda öğrenci kalmadı

Paralel Yapı'nın en önemli gelir kaynaklarından biri olan Gülen'e ait okullarda büyük kan kaybı yaşandı. 2012-2013 eğitim öğretim yılında 200 binden fazla öğrencisi olan Paralel okulların sayısı 113 bine geriledi. 17 ve 25 Aralık darbe girişimlerinden bu yana bu okulların tüm özel okullar içindeki öğrenci payı yüzde 14.75'ten yüzde 10'a geriledi. Milli Eğitim Bakanlığı'nın Çarşamba günü düzenlenen Milli Güvenlik Kurulu'nda (MGK) sunduğu çalışmaya göre Türkiye genelinde 620 paralel okul tespit edildi. Teşvik uygulamaları, dershane dönüşümleriyle birlikte özel okullaşma oranı Türkiye genelinde yüzde 41'lere ulaştı. Türkiye'de özel okula giden öğrenci sayısı 1 milyon 102 binlere çıktı.
'KARARLI MÜCADELE SÜRECEK'
Ancak bu sayının darbe girişimleri sonra Gülen Örgütü'ne ait okullara giden öğrencilerin oranı yüzde 10.36'ya indi. Konunun 21 Ekim Çarşamba günü Cumhurbaşkanı Erdoğan başkanlığında yapılan MGK toplantısında da değerlendirildiği öğrenildi. Toplantıdan sonra yapılan açıklamada "Paralel devlet yapılanmasına karşı yürütülen kararlı mücadelenin çok yönlü olarak sürdürüleceği teyit edilmiştir" mesajı verilmişti.
Ceyda KARAASLAN/SABAH
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.