Araştırma şirketlerinin algı operasyonu tutmadı!

1 Kasım seçimlerinde önce adeta muhalefet partisi gibi çalışan, FETÖ ve Aydın Doğan medyasında sahte kamuoyu araştırmalarıyla algı operasyonu yapan kamuoyu araştırma şirketleri 1 Kasım seçimlerinde sonra rezil oldu.

takvim.com.tr takvim.com.tr
Giriş Tarihi :01 Kasım 2015 , 00:00 Güncelleme Tarihi :01 Kasım 2015 , 21:03
Araştırma şirketlerinin algı operasyonu tutmadı!

İÇİNDEKİLER

1 Kasım seçimlerinde önce adeta muhalefet partisi gibi çalışan, FETÖ ve Aydın Doğan medyasında sahte kamuoyu araştırmalarıyla algı operasyonu yapan kamuoyu araştırma şirketleri 1 Kasım seçimlerinde sonra rezil oldu.

7 Haziran seçimlerinde hiçbir partinin tek başına hükümet kuracak çoğunluğa erişememesi ülkeyi yeniden sandık başına götürdü. 1 Kasım olarak belirlenen seçim tarihine kadar her araştırma şirketi birkaç tane anket sonucu yayınladı. Bunlardan Konda, Metropoll, Gezici ve Sonar yayınladıkları anketlerle toplumda algı operasyonu yapmaya çalıştılar. Fakat 1 Kasım seçim sonuçları gelmeye başladıktan sonra bu araştırma şirketlerinin algı operasyonun halk üzerinde etkili olmadığı ortaya çıktı.

İşte algıyı yönetmeye çalışan bu şirketlerin 1 Kasım seçim anketlerinde AK Parti için verdikleri rakamlar:

KONDA: 41,5
METROPOLL: 41,4
GEZİCİ: 38,9
SONAR: 38,2