Doğan pazarlama

Aydın Doğan'ın hükümet devirmek için girmediği ittifak kalmadı. CHP'ye desteğini hiç esirgemedi. HDP'yi parlatmak için PKK'ya sahip çıktı. Gülen Örgütü'ne toz kondurmadı. Hiçbiri 1 Kasım hezimetini önleyemeyince adeta çıldırdı. Stratejik ortaklarını tek tek sattı

Aydın Doğan medyası geçmişte yaptığı gibi hükümet devirip hükümet kurma hayalleri yıkılınca, kirli ittifaka girdiği herkesi satmaya başladı. Geçmiş yıllarda istediği zaman kurgu haberler ve çirkin manşetler atarak gündemi değiştiren, yaptığı manipülasyonlarla hükümetleri deviren, siyasi parti liderlerini ayağına çağırarak kabine belirleyen Aydın Doğan, 13 yıldır eski alışkanlığını kaybedince küplere bindi. Milli irade karşısında çaresiz kalan, 13 yıldır desteklediği her ittifak sandıkta yerle bir olan Aydın Doğan, 7 Haziran seçimleri sonrası cephesini iyice genişleterek 1 Kasım'da koalisyon hesapları yapmıştı. Hürriyet, Radikal, CNN Türk, Posta ve Kanal D, bu uğurda HDP ve Selahattin Demirtaş'a destek vermek için PKK propagandası yaparken, zaman zaman DHKP-C'ye bile destek verdi. Yayın organlarında Gülen Örgütü'nün tüm suçları örtbas edildi. CHP'ye zaten yıllardır açıktan destek veren Doğan Medya, sosyal medyada manipülasyon ve iftira haberciliğinin zirvesine ulaştı. Ancak 1 Kasım'da büyük hüsran yaşayan medya grubu, tüm unsurlarıyla yeni hükümet tarafına geçme manevraları yapmaya başladı. Hürriyet'in tüm yazarları geri adım atıp "Kavga bitsin" derken, Doğan Medya'nın en önemli icraatı ise bu hezimete sebep olarak gördüğü ittifakları tek tek satmaya başlaması oldu. İşte Doğan Medya'nın son kurduğu tezgahta satışa çıkarılanlar:

1) TWİTTER HEP YALAN
Hürriyet'in yazarı Ayşe Arman, HDP'ye oy vermek için Singapur'dan kalkıp aktarmayla 24 saatlik yolculuk yaptığını ilan etti. Sosyal medyada desteğini esirgemedi. Ama dünkü yazısında hezimeti kabul etti: Onların başarısı bu. Ülkenin yüzde 50'sini morartan bir başarı. Twitter'ın zannettiğim kadar etkili olmadığını da gördüm. Öyle değilmiş. Biz kendi sahamızda tek kale maç yapıyormuşuz."

2) ARTIK CİCİ DEĞİL
Doğan Medya'nın organları seçimler öncesi açıktan HDP için oy istemiş, Selahattin Demirtaş kanallarında 'cici çocuk' olup saz çalmıştı. Medya grubu olarak HDP'ye zarar gelmesin diye PKK'ya bile destek olunmuştu. 1 Kasım hezimetinden sonra Hürriyet dün HDP için ilk olumsuz haberini yaptı. Sözde öz yönetim ilan edilen ilçelerde HDP'nin oylarının düşmesi "Barajı aştılar, hendekten çıkamadılar" başlığıyla duyuruldu.

3) KILIÇDAROĞLU GİTSİN
Doğan Medya'nın seçimler öncesi yaptığı toplantılarda CHP'ye destek kararları çıkarken, Kemal Kılıçdaroğlu Hürriyet, Radikal ve Posta'nın manşetlerinden hiç inmedi. CHP'nin her yanlışının izahı CNN Türk'te yapıldı. 1 Kasım'dan sonra Ahmet Hakan, CNN Türk'teki ilk programında, "Her seçimde aynı. Demek Kılıçdaroğlu'yla olmuyor bu iş. CHP, genel başkanı dahil birçok şeyi değiştirse olmaz mı" dedi.

4) 1 NUMARALI SANIK
Hürriyet ve Radikal, Gülen Örgütü davalarında Fethullah Gülen'in adını hiç zikretmedi. Örgüte yapılan her operasyona Doğan Medya'dan büyük tepki geldi. Seçim sonrası Doğan, Gülen'e de veda etti. Dün İzmir'deki kumpas operasyonunda Radikal ilk kez "Paralel Yapı operasyonu" ve "Fethullah Gülen'in bir numaralı sanık olduğu soruşturma" ifadelerini kullandı.

ZAMAN'DAN DA SANSÜR
Fethullah Gülen'e bir satış da kendi gazetesi Zaman'dan geldi. Gazete, Gülen'in son sohbetindeki seçim değerlendirmeleri ve "Sünnetsizler, kitapsızlar" gibi ifadelerine yer vermedi. Seçim yorumları yerine "Belaya karşı nasıl bir duruş sergilenmesi gerektiği" gibi sözler sarf etti.


GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.