Uçan termometre!

Afrika sıcakları Türkiye’yi esir aldı. Herkes havanın kaç derece olduğunu merak etmeye başladı. Erkek cırcır böceğinin ötüş sayısı, bu sorunun cevabını ortaya çıkardı

ABD'li Fizikçi Amos Dolbear, 1897'de kuş ve böceklerin ötüşüyle doğal olayları karşılaştırdı. Sonunda cırcır böceklerinin adeta doğal termometre olduğunu kanıtladı. Böylece Dolbear Kanunu'ndan yola çıkılarak sıcaklığın hesaplandığı ortaya çıktı. Buna göre Cırcır böceklerinin ötüşünü saymanız yeterli. Böcek 8 Saniyede kaç defa ötüyorsa, o sayıya 5 ekleyin ve hava sıcaklığını bulun. Yani 8 saniyede 30 defa ötüyorsa 30+5=35 derecedir hava sıcaklığı. 1 dakikalık ötüş sayısıyla da bu hasabı yapmak mümkün. Sayıdan 40 çıkarıp 7'ye bölün. Çıkan sonuca 10 eklerseniz virgülüne kadar doğru sıcaklık derecesini bulursunuz. Diyelim ki 1 dakikada 250 kez ötme saydınız. İşte derece hesabı:

KEMAN SESi
Yaz aylarında bahçeler, bağlar, akşam sessizliğine gömülünce, cırcır böcekleri öter. 2 santimetre boyundaki bu böcekler, gündüzleri saklanırlar. Gecelerin bülbülü kesilirler. Erkek cırcır böceklerinin kanatlarının alt tarafları, keman gibi ses çıkartması için pürüzlü yaratılmış. Her kanadın üst kısmı da birer keman yayı vazifesini görür. Akşam olunca, bu yayları keman vazifesi gören kısımlara ustalıkla sürterler. Neşrettikleri ölçülü ses dalgalarıyla, sessizlik perdesini yırtıp, etrafı neşelendirirler.
TAYFUN ER
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.