"Proje başlamadan önce Ordu-Mesudiye arası 120 kilometrelik yol yaklaşık 2.5-3 saatte gidiliyordu. Dereyolu olarak da adlandırdığımız Karadeniz-Akdeniz Yolu ile 30 kilometre kısalan bu yol 1.5 saate inecek. Şuanda açılan bölümleriyle Ordudan Mesudiye'ye 2 saatte çok rahat bir şekilde gidilebiliyor. Projenin son etabı olan Topçam'da tünel ve yol çalışması sürüyor. Proje içerisindeki 30 kilometrelik 22 adet tünel ve 88 kilometrelik Ordu-Sivas arasındaki yolun tamamı 2017'de bitecek inşallah. Melet Vadisi'nin en zorlu yerlerinden Çatalkaya'da artık trafiğe açılan 370 metrelik viyadük var. Daha önceden yarım saatten fazla zaman alınan buradaki yolu artık viyadükle ve bağlantı tünelleriyle 10 dakika gibi kısa sürede alıyoruz. Daha yolun tamamı bitmemiş olmasına rağmen ulaşım mesafesi de çok ciddi şekilde kısaldı."
PROJESİNİ SULTAN ABDÜLHAMİT ÇİZDİRMİŞTİ
Asırlık 'Dereyolu' olarak adlandırılan Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun projesinin Osmalı İmparatorluğu döneminde 1880'li yıllarda Sultan Abdülhamit tarafından Fransız mühendislere çizdirilmişti. 2004 yılında Mesudiye Topçam'da Melet Irmağı üzerine Topçam Barajı yapılmasıyla yeniden gündeme getirilen yolda çalışma başlatılmıştı. 506 milyon TL tutarındaki yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz-Akdeniz yolu Karadeniz'in kapısını Ordu-Sivas-Kayseri-Kahramanmaraş-Adana üzerinden Karadeniz'e açacak.