Ovit projesi, Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılı Osmanlı Devleti'nin kalkınma çalışmalarında yer aldı. Proje için ilk adım 1930 yılında yol projesi ile hayata geçirildi. Kazma ve küreklerle yol yapımının başlanan bölgeye Rizeliler gruplar halinde gönderildi. Yapımı yıllarca gündemden düşmeyen Ovit Tünel projesi ise, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı döneminde gündeme geldi ve 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atıldı.
12 AY BOYUNCA ULAŞIM SAĞLANACAK
Rize ile Erzurum'u birbirine bağlayan 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren ve 14 bin 300 metre uzunluğu sahip Ovit Tüneli Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun 4'ncü tüneli olma özelliğini taşıyacak. Tünelin giriş kotu 2054 metre, çıkış kotu ise 2260 metre olacak. Makyol İnşaat tarafından yapılan ve 412 milyon 366 bin liraya mal olacak olan Ovit Tüneli'nin tamamlanmasıyla Rize - Erzurum arasındaki ulaşım 4.4 kilometre kısalacak ve 12 ay boyuna kesintisiz sağlanacak. Kış şartları nedeniyle ulaşımın aksadığı Ovit Dağı geçidinde yapılacak tünel sayesinde Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri birbirine bağlanacak.
SON 300 METRE
Ovit Tünel inşaatında Rize'nin İkizdere İlçesi ile Erzurum'un İspir ilçelerinden çift yönlü delme işlemi sürdürülüyor. Yüzde 95'i tamamlanan ve kalan son 300 metrelik bölümde delme işlemi devam eden Ovit Tüneli'nde Eylül ayı sonunda ışığın görünmesi planlanıyor. Ovit Tüneli'nde ulaşımın, ışıklandırma, mekanik aksamlar ile güvenlik tedbirlerini kapsayan çalışmaların tamamlanması ile birlikte 2017 yılının sonunda sağlanması bekleniyor.