Frankfurter Allgemeine Zeitung editörü Dyrk Scherff, Türkiye'nin son dönemde hayata geçirdiği projelerle tüm dünyanın dikkatini çektiğini ifade ederken, İstanbul Yeni Havalimanı için de "dünya hava trafiğinin kalbi burada atacak" ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE'DEN UÇMAK ZAMAN KAYBINI AZALTACAK
İstanbul Yeni Havalimanının coğrafi olarak doğru bir konumda olduğunu belirten Scherff, projeyi Avrupa'dan Asya'ya uçarken aktarma yapacak yolcular için ideal bir durak olarak tanımladı. Haberde, Stuttgart, Köln veya Hamburg'da oturanların bir konuma uçarken aktarma yapması gerekliliğine vurgu yapılırken, Türkiye üzerinden uçulduğunda zaman kaybının ve maliyetin daha az olacağına dikkat çekildi.
BERLİN'DEN ÖNCE TAMAMLANACAK
Haberinde, İstanbul'u şimdiden dünyanın en büyük havacılık merkezi olarak gördüğünü belirten Scherff, İstanbul Yeni Havalimanının birinci aşamasının bittiğinde 90 milyonluk yolcu kapasitesine ulaşacağını belirtti ve İstanbul'un Londra Heathrow'dan da daha büyük, Avrupa'nın en büyük havalimanına sahip olacağını, Frankfurt'tan da yüzde 30 daha fazla bir kapasiteye ulaşmış olacağından söz etti. Projeyi dünyadaki örneklerle kıyaslayan haberde, İstanbul Yeni Havalimanının, inşaatı 8 yıl önce başlayan ve daha küçük olan yeni Berlin Havalimanından önce tamamlanacağına vurgu yapılırken havalimanının yaklaşık 100 bin nüfuslu Hanau kenti büyüklüğünde olacağı hatırlatıldı.
200 MİLYONDAN FAZLA YOLCU
İstanbul Yeni Havalimanının devreye girmesi ile birlikte Frankfurt Havalimanının konumunu kaybetmekten korktuğunun belirtildiği yazıda, dünyayı havadan birbirine bağlayacak merkez için, tamamlandığında 200 milyon ve daha fazla yolcuya hizmet verileceği belirtildi.
Scherff, Türkiye'nin milli gururunu ve güçlü olma isteğini bu proje ile perçinlendiğini de ifade etti. Scherff, Türk Hava Yolları'nın beklenenin ötesinde bir büyüme yakaladığına da değinirken, Napolyon'un dünya bir ülke olsaydı, Konstantinopolis başkent olurdu sözüne de atıfta bulundu.