İstanbul'da Alman turist rekoru

İstanbul Kültür ve Turizm Müdürlüğü, yılın ilk 6 ayında İstanbul'u ziyaret eden turist sayılarını açıkladı.

İstanbul Kültür ve Turizm Müdürlüğü verilerine göre, Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanları ile Haydarpaşa, Pendik, Tuzla, Zeytinburnu, Ambarlı ve Karaköy limanlarından Ocak-Haziran döneminde kente gelen yabancı sayısı geçen yılla karşılaştırıldığında yüzde 1 azaldı. Haziran ayında geçen yılın aynı ayına göre gelen yabancı sayısı ise yüzde 17 arttı.

Ocak-Haziran döneminde İstanbul'a 4 milyon 385 bin 153 turist geldi. Geçen yılın aynı dönemine göre hava yolu ile geliş yüzde 0,7, deniz yolu ile geliş yüzde 65,3 azalırken, hava yolu ile gelen yabancıların yüzde 20'si Sabiha Gökçen Havalimanı'nı kullandı.

Yılın ilk yarısında İstanbul'a gelenlerin milliyetlerine bakıldığında ilk sırayı yüzde 9,2 ile Almanlar aldı.

Almanları, İranlılar yüzde 7,7, Ruslar yüzde 4,6, Suudi Arabistanlılar yüzde 4,3, Iraklılar yüzde 4,2, İngilizler yüzde 3,5, Ukraynalılar yüzde 3,4, Fransızlar yüzde 3,3, Amerikalılar yüzde 2,9, Hollandalılar yüzde 2,5, Kuveytliler yüzde 2,1, Türkmenler yüzde 2,1, Azerbaycanlılar yüzde 2,1, Çinliler yüzde 2 ve Cezayirliler yüzde 1,8 ile izledi.

Son 3 yılda Ocak-Haziran döneminde Arap ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısına bakıldığında geçen yıla oranla yüzde 22 artış görüldü. 2011'den bu yana kente gelen yabancı ziyaretçiler içerisinde Arap ülkelerinden gelenlerin oranı yüzde 11'den yüzde 22'ye yükseldi.

"YILIN, ÖNCEKİ YILA GÖRE ARTIŞLA BİTECEĞİ BEKLENTİLERİ YÜKSEK"
İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz, verilere ilişkin değerlendirmesinde, geçen yıl birçok nedenden dolayı gelen ziyaretçi sayısında yaşanan düşüşün ardından 2017'de toparlanma gerçekleştiğine işaret ederek, "Nisan ve haziran aylarında önceki yılın aynı aylarına göre yüzde 17'lik artış sağlanmış, diğer aylar önceki yıla göre azalmış olduğundan toplamda yani ilk 6 ay sonunda geçen yıla göre gelen yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 1 azalma ortaya çıkmıştır. Yılın ikinci yarısında da toparlanmanın süreceği ve bu yılın, önceki yıla göre artışla biteceği beklentileri yüksektir." dedi.

Güçlü bir sektör olan turizmin güvene dayalı olması nedeniyle krizlerden çok kolay etkilenebildiğini dile getiren Yılmaz, etkilerin aza indirgenmesinin önemli yollarını, "destinasyon olarak içinde birçok turizm çeşidinin bulunmasını sağlamak" ve "çok çeşitli geliş noktalarından ziyaretçi alabilmek" şeklinde sıraladı.

Coşkun Yılmaz, İstanbul turizmi için krizlerden az etkilendiğinin veya krizlerin daha çabuk atlatılabildiğinin söylenebileceğini vurguladı.

İstanbul'a gelen yabancı ziyaretçileri milliyetlerine göre incelendiğinde, 206 farklı ülkeden geliş olduğunu kaydeden Yılmaz, "En çok gelen ilk 5 milliyet 2005'te Almanya-Rusya-Fransa-İngiltere-ABD iken, 2017'de Almanya-İran-Rusya-Suudi Arabistan-Irak ilk 5 sırada yer almıştır. Yine raporumuzda yer alan diğer bir bilgiyi örnek verirsek, Arap ülkelerinden gelen ziyaretçilerin İstanbul'a gelen tüm ziyaretçiler içerisindeki oranı 2007de yüzde 6,9 iken 2017de yüzde 22,1dir." diye konuştu.

Yılmaz, gelen ziyaretçilerin kentte gezdikleri, gördükleri yerler açısından değerlendirildiğinde çeşitlenme olduğuna dikkati çekerek, şunları söyledi:

"Uzun yıllardır Tarihi Yarımada-Sultanahmet bölgesi, İstiklal Caddesi-Taksim-Pera bölgesi, boğazın belli bir bölümü, gelen yabancı ziyaretçilerimizin büyük oranda gezdikleri yerler iken, şu anda Üsküdar, Kadıköy, Levent, Şişli, boğazın her iki yakasının tamamı gibi kentin birçok yerinde yabancı misafirlerimizi görmekteyiz.

Gelen ziyaretçilerdeki bu çeşitlilik, başta kültür turizmi, kongre turizmi, sağlık turizmi, alışveriş turizmi olmak üzere İstanbulun sahip olduğu birçok türdeki turizm çeşitliliği ile birleşince krizlerle, olumsuz olaylarla başa çıkmada İstanbulumuzun turizm sektörü açısından önemli bir gücüdür."

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.