Milyonlar 30 cm'lik şirkete aktı

Çiftlik Bank'ın binlerce kişiden topladığı paraları gönderdiği KKTC'deki Fame Game isimli şirketim 30 santimlik bir posta kutusu şirket olduğu ortaya çıktı.

KKTC'deki şirket üzerinden kendi şahsi hesabına aktardığı para miktarı 120 milyon lirayı bulduğu öğrenildi. Konuyla ilgili, KKTC'de ayrı bir soruşturma devam ediyor. Fame Game şirketi ise Gazimağusa kentindeki serbest bölgede kurulu.

Bu bölgelerdeki şirketler, uluslararası ticarette, vergi yükünden kurtulmak amacıyla kuruluyor. Fame Game'in herhangi bir antreposu ya da ofisi bulunmuyor. Sadece 30x30 santim ölçülerinde bir posta kutusu var, kayıtlarda gözükse de herhangi bir ticari faaliyeti olmayan bir şirket.

Gazimağusa serbest liman bölgesinde 700'ün üzerinde şirketin çoğu Fame Game Software gibi ticari faaliyeti olmayan şirketlerden oluşuyor. Bunlara 'posta kutusu' şirketi deniliyor.

Posta kutularına, şirket adına gönderilen evraklar konuluyor. Bazı posta kutuları, evraklarla doluyor ancak almaya gelen olmuyor.

BAKAN DENKTAŞ: DOLANDIRICI BEBEYLE ANILMAK İSTEMİYORUZ
KKTC Maliye Bakanı Serdar Denktaş, bir televizyon programında Çiftlik Bank hakkında şunları söyledi: "Çiftlik Bank adına tescilli bir şirket yok ancak adı KKTC ile anılıyor. Kuzey Kıbrıs sürekli günah keçisi ilan ediliyor.

Bu dolandırıcı bebenin KKTC ile ilişkilendirilmesini istemiyorum. KKTC'den de oyun oynayan varsa, onların sorunu. Devletin bu konuda bir sorumluluğu olamaz.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.