SON ANLAR...
İşte o kazayla ilgili önemli bir gelişme yaşandı. Uzmanlar uçak verileri ile kokpitteki sesleri eşleştirdi. Bu kayıtlar sayesinde faciadan önceki son 5 dakika deşifre edildi. Kayıtlarda, yolcuların paniği ve pilotların kaygılarına kadar tüm ayrıntılar ortaya çıktı. Söz konusu kayıtlara göre iki pilotun, hız göstergeleri bilgileri farklı görülüyordu. Bu sırada oto pilottan çıkılıyordu. Stall yani havada tutunamayan uçak yere çakılıyordu. İşte facia saniye saniye böyle geldi:
14:31:47: Beril Gebeş (BG): 38 bin feet tırmanma.
14:31:49: BG: Vertical speed ile tırmanıyorum.
14:31:53: Ting diye tek bir uyarı sesi geliyor. İki pilotun arasındaki göstergelerde 10 Knotluk fark var.
14:31:55: BG: Allah Allah, seninki ile benimkinin süratleri farklı!
14:32:22: BG: Check listi açar mısın? (Arıza olduğunda pilotlar check-liste gider. Yapılması gerekenler, her bir arıza için check-listte yazar.)
14:32:24: Kule tırmanışa izin veriyor.
14:32:43: Sesten anlaşıldığına göre uçakta takat düşüşü var. Motorda bir takat azalması var. Gaz kesmişler.
14:33:47: Tekli bir uyarı sesi.
14:33:05: İkinci pilot Melike Kuvvet check-listte o başlığı açıyor ve okumaya başlıyor.
14:33:07: Tekrar bir uyarı mesajı geliyor.
14:33:33: Gaz kesmeye benzeyen bir ses duyuluyor.
14:33:38: Süratle ilgili çeşitli kaygılar var, onun hakkında iki pilot konuşuyor.
14:33:39: BG: İkimizin sürati aynı değil!
14:33:53: Uçağın aşırı sürat aşımında verdiği sesli ikaz duyuluyor (Burası en önemli gelişme...)
14:34:02: Melike Kuvvet: Benim süratim düşüyor.
14:34:23: MK: Kaptanım burnu ezin. Siz ezmiyorsunuz burnu (Stall olduğunda uçağın burnunu aşağı vermek gerektiği için Melike Kuvvet, Beril Gebeş'i uyarıyor.)
14:34:23: Süratle ilgili problem olduğundan kokpit ekibi hem fikir oluyor.
14:34:32: Beril Gebeş ve Melike Kuvvet, arıza ile ilgili uçağın kitapçığına bakıyorlar.
14:34:36: Yardımcı pilot Melike Kuvvet check-list maddelerini uygulamaya başlıyor.
14:34:37: Sürat aşımı ikaz sesi geliyor 20 saniye boyunca geliyor. (Sürat aşımı uçaklar için çok tehlikelidir. Yapısal hasara sebep olabilir. Üreticinin izin verdiği maksimum süratin üzerine geçilirse parça kopması olabilir.)
14:34:40: BG: Problem yok. (Yolculara söylüyor)
14:35:46: Düşen sürat nedeniyle kaygılanıyorlar.
14:34:46: Oto pilotun devreden çıktığının sesi duyuluyor.
14:34:57: Stall warning uyarısı ve stick shaker meydana geliyor. Uçak Stalla giriyor. Yani süratsiz kalıp havada tutunamıyor. Stall uyarısı ve lövyenin sallanması başlıyor.
14:35:00: Kokpitten stall uyarısı ve lövye vibrasyonu sesi geliyor.
14:35:06: Melike Kuvvet: Bırak! Neden burnu tutuyorsun?
14:35:07: Kokpitten stall uyarısı ve lövye vibrasyonu sesi geliyor.
14:35:13: Seviye uyarısı var.
14:35:15: Kokpitten stall uyarısı ve lövye vibrasyonu sesi geliyor.
14:35:21: MK: Niye çekiyorsun anlamıyorum. (Çekmemesi gerekiyor burnu aşağı doğru iterek vermesi lazım. Burnu alçaltması lazım.)
14:35:23: Kokpitten stall uyarısı ve lövye vibrasyonu sesi geliyor.
14:35:27: Uçak irtifa kaybediyor.
14:35:47: Beril Gebeş yolculara, Korkmanıza gerek yok, problem yok diyor.
14:36:01: N1 gitti (Motor devir göstergeleri kayboluyor.)
14:36:05: Kokpitten stall uyarısı ve lövye vibrasyonu sesi geliyor.
14:37:27: Üçlü uyarı sesi geliyor.
14:37:57: Uçak acil durum açıklıyor.
14:38:49: Uçak irtifa kaybetmeye devam ediyor.
14:40:58: Uçak radardan kayboluyor.