Ankara'daki tren kazasında zincirleme skandal

Tren faciasının zincirleme skandalla geldiği tespit edildi. Makas görevlisi Ö.Y., “Makası değiştirirken karıştırdım. Bunu kaza olduğunda anladım” dedi. Ana makinistin ise kar nedeniyle istasyona gidemediği, görevini de yedeğe bıraktığı belirlendi.

Ankara'da 9 kişinin ölümüne yol açan tren kazasıyla ilgili soruşturma derinleştirildi. Makas değiştirme sorumlusu olan O.Y., ilk ifadesinde "Makas değiştirirken karıştırdım. Kaza olduğunda farkına vardım makası değiştirmediğimin" diyerek suçunu kabul etti.
KAR ENGELİ
Gözaltına alınan kontrolör E.E.E., ile Tren Hareket Memuru S.Y.'nin ise tren seferini organize ettiklerini ve bir suçlarının bulunmadığını belirtti. Ancak skandal bununla sınırlı değildi. Treni kullanacak olan YHT Makinisti Ahmet Turan Demir, sabah saatlerinde Eryaman'daki evinden çıkarak, aracına yöneldi. Gece boyunca süren yoğun kar yağışı nedeniyle aracını çalıştıramayan Demir, istasyon şefliğine gelemeyeceğini bildirerek, treni Eryaman İstasyonu'ndan devralacağını söyledi. Bunun üzerine Demir'in yerine, trene yedek makinist Hulusi Böler bindi. Böler, trenin yönetimini Eryaman'da Demir'e devrettikten sonra Sincan İstasyonu'nda inecekti. Ancak, Marşandiz İstasyonu'nda yaşanan kaza nedeniyle Böler, makinist arkadaşları Adem Yaşar ve Kadir Ünal gibi yaşamını yitirdi.

ÜNİVERSİTEDE TÖREN
Korkunç kazada hayatını kaybedenler son yolculuklarına uğurlandı. Prof. Dr. Berahitdin Albayrak için Ankara Üniversitesi'nde tören yapıldı. Bu sırada fenalık geçiren Albayrak'ın kız kardeşini yakınları sakinleştirmeye çalıştı. Prof. Dr. Albayrak'ın cenazesi daha sonra Kırıkkale'de son yolculuğuna uğurlandı. Makinist Hulusi Böler ise memleketi Tokat'ta toprağa verildi. Hayatını kaybeden makinist Adem Yaşar'ın cenazesi Çankırı'da, Ebru Erdem Ersan (38) ve Tahsin Ertaş'ın (48) cenazeleri ise Ankara'da defnedildi.

Hulusi
Böler 11 yıllık makinistti.

BAKAN TURAN'DAN SİNYALİZASYON AÇIKLAMASI
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Cahit Turan, tren kazasıyla ilgili soruşturmanın devam ettiğini belirtti ve ekledi: "Sinyalizasyon sistemi, demiryolu işletmeciliği için olmazsa olmaz bir sistem değil. Kamuoyunda sinyalizasyon olmadığı için bu kaza oldu gibi değerlendirmeler yapanlar, doğru değerlendirme yapmıyor."

Barış ŞİMŞEK/ Fatma GÖKSU​
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.