Türkiye deprem haritası değişti mi? Deprem haritası nedir, hangi ilde ne kadar deprem tehlikesi var?

Türkiye deprem haritası değişti mi? Gazi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Uygulama ve Araştırma Merkezi Uzmanı Doç. Dr. Bülent Özmen, 1 Ocak’ta Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren ‘Türkiye Deprem Tehlike Haritası’nı değerlendirdi. 23 yıl sonra değişen haritaya göre; Kırşehir, deprem tehlikesi açısından en tehlikesiz illerden biri olurken Muğla, Adana, Antalya, Eskişehir, Malatya gibi birçok ilin deprem tehlikesi düştü. Trabzon, Rize, Elazığ, Erzurum ve Aksaray gibi illerin deprem tehlikesi ise yükseldi.

Hangi ilin ne kadar deprem tehlikesi altında olduğunu gösteren harita 23 yıl sonra değiştirildi. Trabzon, Rize, Elazığ, Erzurum ve Aksaray'ın risk oranı yükseltildi. Deprem haritası, dünya üzerinde ülke ülke, şehir şehir ve bölge bölge, deprem riskinin gösterildiği haritaya deniyor. Söz konusu haritalar, sismotektonik haritalar ve deprem kaynak zonlarında meydana gelebilecek en büyük depremler esas alınarak hazırlanıyor. Ayrıca depreme neden olan kuvvetli yer hareketi ivme değerleri ve azalım ilişkileri de göz önünde bulunduruluyor. Peki Türkiye deprem haritası değişti mi? Deprem haritası nedir, hangi ilde ne kadar deprem tehlikesi var? İşte detaylar

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.