Sosyal medyadan yayılan Post-Truth dalganın son örneği: İsmail Saymaz ve Kılıçdaroğlu'nun G-20 yalanı

Son zamanlarda gerek Türkiye'de gerekse dünyada adını sıkça duyduğumuz "Post Truth" siyaset gerçeği bir kez daha hortladı. Sosyal medyanın adeta yalan üssü olduğu bu son örneğin aktörleri sözde gazeteci İsmail Saymaz ve CHP lideri Kılıçdaroğlu oldu. Sözde tarafsız ve ilkeli gazetecilik yaptığını iddia eden İsmail Saymaz ile CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, çirkin bir yalanla Türkiye'nin G-20 Zirvesi'ndeki başarılı temaslarını gölgede bırakma peşine düştü.

CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu ve sözde tarafsız gazeteci İsmail Saymaz, son zamanlarda Türkiye ve dünya siyasetine sıkça konu olan "post truth" siyaseti dalgasına bir yenisini ekleyen çirkin bir algı operasyonuna imza attı. Başkan Erdoğan'ın Japonya'nın Osaka kendindeki G-20 Zirvesi'nde ABD Başkanı Donald Trump ile gerçekleştirdiği başarılı görüşmeyi hedef alan ikili, böylece Türkiye'nin G-20 Zirvesi'ndeki diplomatik başarılarına gölge düşürme peşine düştü.



"BİZİMKİLER NİYE NOT TUTMUYOR?"
Türkiye ve ABD heyetlerinin ikili görüşmesinden kasıtlı olarak bir kareyi çekip alarak dayanaksız bir çıkarımda bulunan CHP lideri Kılıçdaroğlu ve gazeteci İsmail Saymaz, Türk heyetinin söz konusu görüşmede sözde not tutmadığını iddia ederek "Bizimkiler niye not tutmuyor" diyerek algı yaratma peşine düştü.

ÇİRKİN YALANLARI ORTAYA ÇIKTI
Kılıçdaroğlu ve Saymaz'ın bu kasıtlı, provokatif ve çirkin yalanının ortaya çıkması çok sürmedi. İkili görüşmede çekilen diğer fotoğraflar aslında Türk heyetinin not tuttuğunu kanıtlamış oldu. Görüşmenin başındaki selamlaşma ve sohbet sırasında protokol adabı gereği ellerinin boş olduğu görülen Türk heyetinin, görüşme diplomatik konulara geldiğinde not tutmaya başladığı görülüyor.
G-20'DEKİ KAZANIMLAR MI HEDEF ALINDI?
Türkiye'nin G-20 Zirvesi'nde gerçekleştirdiği olumlu görüşmeler piyasaları da etkiledi. Borsalar yükselirken altın 1 yılın en sert düşüşünü yaşadı. Dolar hızla gerilerken BIST 100 Endeksi 100 bini aştı. Tüm bu başarılı girişimler sonrası ortaya saçılan bu çirkin yalanlar "Türkiye'nin G-20'deki başarılı temasları gölgede mi bırakılmak isteniyor?" sorularını da beraberinde getirdi.


SOSYAL MEDYAYI YALAN ÜSSÜ YAPTILAR
İsmail Saymaz gibi sözde ilkeli gazeteci olduğunu iddia eden birçok isim sosyal medyayı yalan üssü olarak kullanıyor. Kısa sürede milyonlarca kişiye erişilen bu ortamda sözde gazeteciler, yalan ve iftiralarını kolaylıkla yayabiliyor. Sosyal medyada yaratılan algı, yayıldıkça nesnel gerçekliğin önüne geçiyor.

"POST-TRUTH SİYASET" GERÇEĞİ
İsmail Saymaz ve Kemal Kılıçdaroğlu'nun çirkin yalanla algı yaratma çabası, İBB seçimlerinde de eşine sıkça rastladığımız yeni bir siyasi dalganın tezahürü. Türkiye ve dünyada son zamanlarda sıkça yayılan bu siyasi akımla birlikte nesnel hakikatlerin duygular ve kişisel kanaatlerin gölgesinde kalması uğraşı veriliyor. Sosyal medyanın sıkça üs olarak kullanıldığı bu akımda, bazı siyasi ve yazarlar, ortaya attıkları çirkin iftiralarla nesnel gerçeklerin önüne geçip algı yaratmaya çalışıyorlar.
POST TRUTH NEDİR?
Son zamanlarda sıkça duyduğumuz kelimeyi Oxford şöyle tanımlıyor:
"Bahis edilen herhangi bir konuda kamuoyu oluşturmak için nesnel hakikatlerin, duygulardan ve kişisel kanaatlerden daha az etkili olma durumudur.".
TAKVİM ÖZEL

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.