7- İSKİ'nin faaliyet raporları ve WEB sitesinde yer alıyor bu bilgiler. İşte birkaç Örnek Görüntüler 2006 İSKİ Faaliyet Raporundan. Kadıköy Atıksu Arıtma Tesisi havzası çalışmalarını görüyorsunuz; Tamamlanan, Devam eden, İhale sürecindeki Atıksu ve Yağmur Suyu Kanalları.
8- Bu da 2017 İSKİ Faaliyet Raporundan Yapımı biten YAĞMURSUYU kanal uzunluğu ~70 KM Yapımı biten atık su ŞEBEKE uzunluğu ~360 KM Yapımı biten atık su kolektör uzunluğu ~33 KM Yapımı biten atık su TÜNEL uzunluğu ~2 KM İSKİ WEB sayfasında bunun gibi sayısız örnek var.
9- Kalan 1.200 km Ayrıştırma Projeleri de hazırlandı. Ancak ilerlemeyi yavaşlatan birkaç husus var. Bunlardan ilki İstanbul'un; 24 Saat canlı yaşayan bir şehir olması, Her noktada TARİHİ ESER barındırma ihtimali, Ve topoğrafyanın oluşturduğu zorlu kazı çalışmaları...
10- O yüzden, trafiği aksatmamak ve İstanbulluları rahatsız etmemek için işlerin büyük çoğunluğu yerin altında tüneller açılarak gerçekleştirildi. Tünel açma makinası-Köstebek ile kimsenin ruhu duymadan hayat buldu birçok hizmet. Ancak, tarihi eserler çoğu zaman işleri aksattı.
11- Diğer bir sorun ise MEVZUAT. İSKİ, Büyükşehir ve Belediye Kanunlarına göre; Büyükşehirlerde içmesuyu ve Atıksu Altyapı yatırımlarının gerçekleştirilmesi ve işletilmesi Su ve Kanal İdarelerinde. Ancak, Yağmursuyu altyapı yapım ve işletilmesinde İlçe Belediyeleri de sorumlu.
12- Gelelim yine sözü edilen Yağmur Suyu Tünel Projelerine.. ÜSKÜDAR Bülbüldere YağmurSuyu Tünel İnşaatı projesine "YENİ BAŞLADIK" dediler.. Oysaki Proje 3 yıllık çıktı. 2017'de başlanmış, ancak kazılarda bulunan TARİHİ KİLİSE dolayısı ile çalışmalara ara verilmesi gerekmiş.
13- Ayvalıdere Tüneli projesi de önceki döneme ait. Hatta 2017'de ihalesi yapılıyor. 2018'de de inşaat çalışmaları başlıyor. İşte belgesi
14- Zeytinburnu Kennedy Caddesi'ndeki Atıksu ve Yağmursuyu ayrıştırma işleri ihalesi de yine eskiye dayanıyor. Ancak, Anıtlar kurulu izinleri ile UKOME ve AYKOME'den Sahil yolu enine geçiş izni verilmiyor. Süreç uzuyor. Pandemi süreci ise fırsat oluyor. Zira Trafik yok.
15- Ortaköy deresindeki asıl önemli sorun yıllar öncesinden Yağmursuyu tüneli ile komşu havzaya transfer edilmesi ile yıllar öncesinde çözüme kavuşturulmuştu. Burada ise deniz kenarında, sahilde sahil yolu enine geçişte sadece birkaç yüz metrelik kesit büyütmesi yapılıyor.
16- Kartal'da da benzer durum söz konusu. Pandemi sürecinde sahil yolu geçişini tamamlandı sadece. Kadıköy Seyit Ahmet deresi konusunda ise bir sorun var. Marmaray hattı var zira.. Kot sorunu. Çözülebilecek mi gerçekten göreceğiz. Bu işin takipçisi olacağız.
17- Hiç şüphesiz bütün bu yatırımlar bir planlamayı, büyük bir birikim gerektiriyor. İSKİ'de bu kapasite var. İSKİ bütün bu işleri yaparken de planlama ve teknolojiye önem verdi. 1999'da İstanbul Su ve Atıksu Master Planını hazırladı. 2018'de bunu revize etmeye başladı.
18- Yine teknolojiyi, CBS sistemlerini aktif olarak kullandı. Veriler kayıt altına alınarak sürekli analizler yaptı. Bazılarını saydığımız bu dev hizmetler bitmiş olanlar. Bir de devam edenler var. Umut ediyoruz ki bunlar devam eder. Çünkü Çevrenin SİYASETİ OLMAZ.
19- 1994 yılında İstanbul'a Büyükşehir Belediye Başkanı Seçilen Başkan ERDOĞAN ve ekibinin hizmetleri unutulmaz, bunları tarih çoktan yazdı bile.. Şimdi birileri çıkıp hiçbirşey yapılmamış demesi ayıptır günahtır emeğe saygısızlıktır.. KİMSE EMEK HIRSIZLIĞI YAPMAYA KALKMASIN!
Takvim.com.tr/Özel haber