Asrın felaketi Marmara Depremi: Üzerinden 21 yıl geçse de acılar hala taze

Asrın felaketi Marmara Depremi'nin üzerinden 21 yıl geçti. Ancak o dönem yaşananlar hiçbir zaman akıllardan silinmedi. 17 ağustos 1999'da meydana gelen ve merkez üssü Gölcük olan deprem, geride büyük bir hasar bıraktı.


16 Ağustos'u 17 Ağustos'a bağlayan gece meydana gelen sarsıntının merkez üssü İzmit'in Gölcük ilçesiydi. Ankara'dan İzmir'e geniş bir bölgede hissedildi deprem. En çok Marmara'da yıkıma neden oldu.


17 BİNDEN FAZLA KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ
Felaketin etki alanı çok genişti. 7,4 büyüklüğündeki depremde Kocaeli, Sakarya, Yalova ve İstanbul'da binlerce bina yerle bir oldu. 17 binden fazla insan hayatını kaybetti. On binlercesi de yaralandı. Depremde 285 bini aşkın ev ve yaklaşık 43 bin işyeri hasar gördü.


TÜPRAŞ ALEVLER İÇİNDE KALDI
Türkiye'nin en büyük petrol rafinerisi TÜPRAŞ alevler içinde kaldı. Koskoca bir liman suya gömüldü.


Elektrikler kesik, imkanlar kısıtlıydı. İlk arama kurtarma çalışmaları vatandaşlar tarafından gerçekleştirildi. Beton ve moloz yığınlarına dayanan kulaklar bir ses duyabilmek için çabaladı.


ACILAR DİNMEDİ
Her geçen saniye yaşamla ölüm arasında köprüydü. Enkaz altından sağ salim çıkan her cansa umut. Türkiye deprem gerçeğini acı bir tecrübeyle öğrendi Aradan 21 yıl geçti. Depremin yıktığı binalar yeniden yapılsa da acılar dinmedi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.