İstanbul için tehlike çanları çalıyor mu? 'Şimdiden bittik, tükendik demek yanlış'

Son dakika haberi... İstanbul, kurak geçen yaz aylarının ardından sonbaharda da beklenen yağışı henüz alamadı. İSKİ verilerine göre, baraj doluluk oranları yüzde 35'e kadar geriledi. Durum böyle olunca da akıllara kuraklık ihtimali geldi. İTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, yaz aylarının mevsimin gereği olarak sıcak ve kurak geçtiğini ve 1 Ekim'de 'su yılının' başladığına dikkat çekti. Kadıoğlu, yağışlı mevsime yeni geçmişken, ''Bittik, şu kadar su var demek doğru değil. Su yılı başlayalı henüz 7 gün oldu'' dedi.

Son yılların en kurak dönemini geçiren İstanbul'da barajlardaki ortalama su seviyesi yüzde 35'lere kadar geriledi. Bu durum İstanbul'un 70-80 günlük suyu kaldığı yönündeki tartışmaları da beraberinde getirdi.

Konuyla ilgili görüşlerini anlatan İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Türkiye ikliminin yazları sıcak ve kurak, kışları da soğuk, ılık ve yağışlı geçtiğini hatırlatarak, ''Yaz aylarında kuraklık yaşamamızın nedeni sorulmaz çünkü iklimimiz böyledir. Nitekim de biz sıcak ve kurak bir yaz ayı geçirdik'' dedi.

''Burada 1 Ekim'de başlayan ve 'su yılı' denilen bir kavram var. Yağışların başladığı ve bittiğini tanımlayan bir kavramdır. Su yılı başlayalı da henüz 7 gün oldu'' şeklinde bilgi veren Kadıoğlu, yağış alacağımız döneme yeni girdiğimizi ve hiç yağmur almayacak gibi baraj doluluk oranındaki azlıktan bahsetmenin bir önemi olmadığını belirtti.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.