Av sezonunda palamut yüzleri güldürdü

1 Eylül'de başlayan balık avı sezonunda 2 ay geride kalırken, balıkçılar özellikle palamuttan umduğunu buldu. Eylül ve ekim aylarında en çok avlanan balık palamut olurken, tezgahlarda fiyatlar 15 liraya kadar geriledi.

Ordu'da 1 Eylül'de "Vira bismillah" diyerek av sezonuna başlayan balıkçılar, iki aylık süreçte özellikle palamuttan umduğunu buldu.

Perşembe Balıkçılar Kooperatifi Başkanı Ünal Karadeniz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, av sezonun başlamasının ardından iki aylık sürenin geride kaldığını söyledi.

Balıkçıların özellikle palamutta umduğunu bulduğunu aktaran Karadeniz, "Palamut beklediğimiz gibi çıktı. Tahminlerimiz tuttu. İki ay içerisinde en çok avlanan balık palamut oldu." dedi.

Karadeniz, geçen sezona oranla oldukça fazla palamut avlandığına dikkati çekerek, kasım ayında az da olsa palamut avının süreceğini ifade etti.

Şu anda palamut ile hamsi arasında bir geçiş dönemi olduğunu kaydeden Karadeniz, "Kasım ayının ortalarına doğru hamsi avının tam anlamıyla başlaması bekleniyor. Önümüzdeki hafta bölgemiz yağışlı. Ondan sonra hamsinin bollaşması ve tezgahlara da uygun fiyattan gelmesi bekleniyor." diye konuştu.

Karadeniz, Ordu'da şu anda tezgahlarda, yaklaşık 600 gram palamudun tanesinin 15 liradan alıcı bulduğunu, mezgitin kilogramının 25, istavritin 30, hamsinin ise 20 liradan satıldığını belirterek, deniz suyunun soğumasıyla daha bereketli bir avın kendilerini beklediğini sözlerine ekledi.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.