,Dünyanın en çok takip edilen motorsporları organizasyonu olan Formula 1'in Türkiye'nin tanıtımına büyük katkı yapması bekleniyor. 200 farklı ülkede 250'den fazla TV kanalında yayınlanan yarışı 500 milyon tekil global izleyici izliyor. Yıllık kümülatif global TV izleyicisi sayısı 1.92 milyarı buluyor. Sosyal medya ile birlikte görüntülenme ve izlenme ise katlanıyor. Üç günlük organizasyonun reklam karşılığının milyon dolarları bulduğu söyleniyor. F1'in ekonomik boyutuna dikkat çeken İstanbul Park Genel Müdürü Sadi Hezber, Formula 1 takvimindeki çoğu ülkenin F1'i iş hayatını canlandırmak, yatırım çekmek ve büyümeyi hızlandırmak için platform olarak gördüklerini söyledi.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi de dünya çapında milyonlarca izleyicisi bulunan ve 9 yıl aradan sonra 2020 takvimi kapsamında gerçekleştirilecek Formula 1 yarışında dünyaya "Invest in Türkiye" mesajı verecek.
ORGANİZASYON İÇİN 3.500 KİŞİ GELDİ
Formula 1 yarışları, 10 takımın yarıştığı, takımlar ve F1 ile FIA ekipleri ile birlikte yaklaşık 3 bin-3 bin 500 kişinin bir sezon boyunca dünyayı dolaştığı dev bir organizasyon. Bu ekipler yarışın yapıldığı şehirlerin ekonomisine de katkı sağlıyor. Lojistik, konaklama, yeme-içme, telekomünikasyon gibi sektörlerde hareket yaratıyor.
SOSYAL MEDYADA TAKİPÇİSİ SAYISI 25 MİLYON
Formula 1, 2018'de
sosyal medyada en hızlı büyüyen spor serisi oldu. Kitlesini yüzde 58 artırdı. Bu eğilim 2019'da da devam etti ve yüzde 33 daha fazla büyüdü. 2019 rakamlarına göre
F1'in 25 milyondan fazla sosyal medya takipçisi var. Facebook'ta 5.6 milyar, Twitter'da 2.8 milyar, Instagram'da 7.2 milyar, YouTube'da 792 milyon görüntülendi.
70 YILLIK İŞBİRLİĞİ SÜRÜYOR
Formula 1 yarışlarında takımlarla enerji şirketleri arasında işbirlikleri de görülüyor. Bunlardan biri 70 yılı aşkın süredir birlikte çalışan Shell ve Ferrari. Shell & Turcas CEO'su Emre Turanlı,
"Ferrari ile 70 yıllık yolculuğu birlikte gerçekleştirdik. Scuderia Ferrari, en çok yarış kazanan ikonik takımlardan biri ve bu işbirliğiyle galibiyetlerinde katkımız olmasından gurur duyuyoruz" dedi.
GENÇ PİLOT MERAKLA BEKLİYOR
23 yaşındaki Scuderia Ferrari Formula 1 pilotu Charles Leclerc,
İstanbul Grand Prix'inde yarışacak en genç pilotlar arasında bulunuyor. 2019'dan bu yana Ferrari takımında yarışan Leclerc ile online bir röportaj yaptık. İstanbul yarışını heyecanla bekleyen Leclerc, şunları söyledi: 4 Çocukluğumdan beri izlediğim İstanbul pistinde yarışmak çok özel. Özellikle 8'inci virajı heyecanla bekliyorum. 4 Kompleks bir antrenman programım var. Çok şey yapıyorum aslında. Kardio yapıyorum, koşuyorum, bisiklet sürüyorum. Ağırlık çalışmıyorum. Çünkü biz pilotların ağır olmaması gerekiyor. Böyle bir fiziksel antrenmanım var. 4 Simülatörlerle pistler santimetresine kadar sanal ortamda oluşturulabiliyor. Antrenmanın önemli bir kısmı bu. Yarışacağım yepyeni bir pist olduğu için daha önceki yarışların videolarını izliyorum. Pisti yakından tanımaya çalışıyorum. Benim için önemli olan şey cuma günü yapılacak sürüşler olacak. Aracımla pisti deneyeceğim. Aracın sınırlarını ne kadar zorlayabiliyorum, pistte kendimi ne kadar zorlayabiliyorum bunlara bakacağım.
100 MİLYON DOLARLIK KATKI
Dünyanın en önemli motorsporları organizasyonlarından bir tanesi olan Formula 1'in Türkiye'de sesinin son yankılanmasından bu yana 9 yıllık bir süre geçti. Bu süre zarfında, İstanbul Park çeşitli büyük organizasyonlara ev sahipliği yapsa da bu kadar büyük çaplısı gerçekleşmedi. Hürriyet'in haberine göre, F1'in İstanbul'a geri dönüşü ile birlikte ülke ekonomisine de ciddi bir katkı gündeme geldi. İstanbul Park Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak'ın açıklamasına göre, Formula 1'in Türkiye ekonomisine katkısı 100 milyon dolar olacak. Ancak bu rakamı daha da yukarıya çekmek için ciddi çalışmalar gerçekleştiriliyor. Dünyaca ünlü pilotların, markaların tanıtım videoları, sosyal medya hesaplarından paylaşımları, yatırım için özel çalışmalar da ekonomiye olan katkının 100 milyon doların da üzerine çıkacağının sinyallerini verir nitelikte.
YATIRIMCIYA SESLENECEK
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, dünya çapında milyonlarca izleyicisi bulunan ve 9 yıl aradan sonra 2020 yılı takvimi kapsamında 13-15 Kasım'da Intercity İstanbul Park'ta gerçekleştirilecek Formula 1 yarışında dünyaya "Invest in Türkiye" mesajı verecek. Formula 1TM DHL Türkiye Grand Prix 2020'de, yenilenen imajıyla, 'founding partner' olarak tanımlanan ana destekçiler arasında yer alan Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi, 5 ayrı kıtadan 500 milyon tekil, toplamda ise 2 milyarı aşan izleyiciye sahip organizasyon aracılığıyla uluslararası yatırımcıya seslenecek. Formula 1TM DHL Türkiye Grand Prix 2020, 200 ülkede ve 250'den fazla kanalda yayınlanacak.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu: "Formula 1 ekosisteminde Fortune 500 sıralamasında 40, Forbes Top 100 sıralamasında 11 marka yer alıyor. Organizasyonun hedef kitlesi içerisindeki küresel iş çevrelerini göz önünde bulundurarak tanıtım çalışmalarımıza Formula 1'i de dâhil ettik. Türkiye'nin enerjisini ve gücünü anlatmanın yanı sıra, potansiyel yatırımcılarımıza Türkiye'nin enerjisini ve gücünü anlatıyoruz" dedi.
TÜM DÜNYAYA TANITIM
Yalnızca televizyon aracılığıyla değil sosyal medya kanalları, haber siteleri ve pilotların kendi ağları ile de Türkiye'nin tanıtımı önemli derecede yatırım ve ilgi çeker hale geldi. En beğenilen pistlerden bir tanesi olması dolayısıyla İstanbul Park pisti pilotların bir çoğunun "Heyecanla bekliyoruz" açıklamalarına sahne oldu. Bununla birlikte 11 Kasım tarihinde 15 Temmuz Şehitler Köprüsü üzerinde yapılan Formula 1 araçları şovu da dünyada ses getirdi. Red Bull pilotları İstanbullulara büyük bir sürpriz yaptı. Şehrin en özel noktalarında Red Bull Racing ve AlphaTauri Formula 1 araçları ile turlayan dünyaca ünlü pilotlar; Scuderia AlphaTauri Takımı pilotu Pierre Gasly ve Aston Martin Red Bull Racing pilotu Alexander Albon, şovlarını iki kıta arasında dünyada ilk kez gerçekleşen pitstop'un ardından tamamladı. Bu sürprizle hem Formula 1'in Türkiye dönüşü kutlandı hem de İstanbul tanıtımı için film çekildi.