,Dünyanın en çok takip edilen motorsporları organizasyonu olan Formula 1'in Türkiye'nin tanıtımına büyük katkı yapması bekleniyor. 200 farklı ülkede 250'den fazla TV kanalında yayınlanan yarışı 500 milyon tekil global izleyici izliyor. Yıllık kümülatif global TV izleyicisi sayısı 1.92 milyarı buluyor. Sosyal medya ile birlikte görüntülenme ve izlenme ise katlanıyor. Üç günlük organizasyonun reklam karşılığının milyon dolarları bulduğu söyleniyor. F1'in ekonomik boyutuna dikkat çeken İstanbul Park Genel Müdürü Sadi Hezber, Formula 1 takvimindeki çoğu ülkenin F1'i iş hayatını canlandırmak, yatırım çekmek ve büyümeyi hızlandırmak için platform olarak gördüklerini söyledi.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi de dünya çapında milyonlarca izleyicisi bulunan ve 9 yıl aradan sonra 2020 takvimi kapsamında gerçekleştirilecek Formula 1 yarışında dünyaya "Invest in Türkiye" mesajı verecek.
ORGANİZASYON İÇİN 3.500 KİŞİ GELDİ
Formula 1 yarışları, 10 takımın yarıştığı, takımlar ve F1 ile FIA ekipleri ile birlikte yaklaşık 3 bin-3 bin 500 kişinin bir sezon boyunca dünyayı dolaştığı dev bir organizasyon. Bu ekipler yarışın yapıldığı şehirlerin ekonomisine de katkı sağlıyor. Lojistik, konaklama, yeme-içme, telekomünikasyon gibi sektörlerde hareket yaratıyor.